سخنکده متن برگزار می کند؛

آسیب شناسی ابهامات و نقص‌های آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (106)

آیا آیین نامه 106 (آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه) توانسته برای شرکتهای بیمه و شبکه فروش تضمین گر توسعه و پویایی باشد؟ آیا دردهای مزمن شبکه بزرگ فروش با اجرای این آیین نامه التیام یافته است؟ چالش های آیین نامه 106 برای شرکتهای بزرگ و کوچک بیمه چه هست؟ در صورت بازنگری این آیین نامه چه انتظاراتی از نهاد ناظر می رود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات فردا در سخنکده متن رویدادی با عنوان “آیین‌نامه ۱۰۶ چشم انداز ، چالش ها و آسیب شناسی آن” برگزار می کنیم که می تواند برای شبکه فروش کارگشا باشد.

به گزارش ریسک نیوز، رویداد “آیین‌نامه ۱۰۶ چشم انداز ، چالش ها و آسیب شناسی آن” با مرور سناریوهای محتمل در صورت عدم اصلاح آیین نامه و پیشنهادهایی برای بازنگری و نتایج آن در سخنکده متن برگزار می شود.

این رویداد با یک سخنرانی و در سه پنل با هدف کارکرد بهتر آیین نامه 106 و کسب ایده ها و تجارب همه ذینفعان در سخنکده متن روی پرده می رود.

پنل اول: آیین نامه 106 کلیات، چارچوب‌ها و مقایسه با تجربیات بین‌المللی

در این پنل با حضور نمایندگان نهاد ناظر و مدیران شرکتهای بیمه این محورها را مرور می کنیم:

-مرور کلیات و فلسفه وجودی آیین‌نامه ۱۰۶ و مقایسه میزان موفقیت آن در اجرا

-چارچوب‌های نظارتی و اجرایی، نحوه اجرای آیین‌نامه توسط بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه

-مقایسه با مقررات سایر کشورها: بررسی مدل‌های موفق تنظیم‌گری نمایندگان فروش در کشورهای پیشرو (مثلاً انگلستان، آلمان، سنگاپور، یا کشورهای با ساختار مشابه). نقاط ضعف و قوت آیین‌نامه ۱۰۶ در مقایسه با این مدل‌ها

پنل دوم:دردهای مزمن شبکه فروش، آسیب‌شناسی چالش‌های نمایندگان بیمه

در این پنل با حضور نمایندگان نهاد ناظر و مدیران شرکتهای بیمه این محورها را مرور می کنیم:

-مرور مشکلات درون‌زا ناشی از مقررات رگولاتور و مسائل داخلی شرکت‌ها و ابهامات و نقص‌های موجود در آیین‌نامه ۱۰۶و مرور مشکلات برون‌زا ، ناشی از محیط خارج از صنعت بیمه و تأثیر شرایط اقتصادی کلان (تورم، رکود، قدرت خرید مردم) بر عملکرد نمایندگان.

-مشکلات مرتبط با آگاهی و مهارت‌های نمایندگان:سطح آموزش‌های تخصصی و عمومی ارائه شده به نمایندگان /عدم به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های مورد نیاز (مثلاً بیمه‌های جدید، دیجیتال مارکتینگ) / مشکلات در حوزه اخلاق حرفه‌ای و تعهدات نمایندگان/ اهمیت توسعه فردی و مهارت‌های نرم (فروش، ارتباطات، مذاکره).

-رقابت با نهادهای فعال در بازار بیمه:رقابت با کارگزاران رسمی و کارگزاران آنلاین (اینشورتک‌ها) /چالش‌های ناشی از مدل‌های کسب‌وکار جدید و پلتفرم‌های دیجیتال

پنل سوم: آیین‌نامه ۱۰۶ ، آینده نگاری فروش در صنعت بیمه : با تاکید بر جبهه مقدم فروش

این پنل با هدف ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملی برای بهبود آیین‌نامه ۱۰۶ و تقویت شبکه فروش بیمه، با نگاهی به نوآوری و آینده با حضور کارشناسان ، مدیران و مشاوران کسب و کار در محورهای زیر برگزار می شود:

-پیشنهادهایی برای اصلاح و بهبود آیین‌نامه ۱۰۶: ارائه پیشنهادهای مشخص برای بازنگری در مفاد آیین‌نامه با هدف افزایش کارایی، شفافیت، و سازگاری با نیازهای روز صنعت با تاکید بر نقش رگولاتور برای ایجاد بسترهای حمایتی، نظارتی و تسهیل‌گر برای رشد و پایداری شبکه فروش

-راهکارهای توانمندسازی و توسعه شبکه فروش: ارائه راهبردهای عملی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت نمایندگان، استفاده از فناوری‌های نوین در فروش، و بهبود روابط شرکت‌ها با نمایندگان

-هم‌افزایی با اکوسیستم اینشورتک: بررسی فرصت‌های همکاری و هم‌زیستی بین نمایندگان سنتی و پلتفرم‌های اینشورتک برای گسترش بازار و ارائه خدمات بهتر.

این رویداد در استودیو سخنکده متن ، سه شنبه 25 شهریور  1404 ماه ار ساعت 14:30 تا 19:30 برگزار می شود.

دیدگاه شما چیست؟