در رویداد «آسیب شناسی آیین نامه ۱۰۶» در سخنکده متن، آیندهنگاری فروش در صنعت بیمه توسط کارشناسان بررسی شد.
به گزارش ریسک نیوز، پنل «آیندهنگاری فروش در صنعت بیمه، با تاکید بر جبهه مقدم فروش (شبکه نمایندگی)» در رویداد «آسیب شناسی آیین نامه ۱۰۶» در سخنکده متن برگزار شد.
حمیدرضا صفری، معاونتوسعه بازار و شبکه فروش بیمه نوین، معتقد است، علی رغم اینکه صنعت بیمه به تنوع کانال های عرضه و تسهیل مسیر کسب و کار وابسته است اما عملا آیین نامه ۱۰۶ در تضاد با روند کلی است.
وی سه کلیدواژه در آیین نامه ۱۰۶ را نیازمند شفافیت بیشتر می داند.
ورود آسانتر؛ ماندگاری سخت تر
هادی اکبری، محقق و مشاور کسب و کار، با بیان اینکه مخالف هر گونه تنظیم دستوری بازار هستم، گفت: سیاستگذار نباید در حوزه جذب نماینده و شبکه فروش وارد مسایل جزئی شود.
وی معتقد است، هزینه جابجایی نمایندگان در شرکتهای بیمه باید سنگین شود.
تعادل و دیگر هیچ!
رهام برومند، مدیر ازکی سلر، بر ضرورت ایجاد تعادل میان مقررات گذاری و تسهیل گری تاکید و به آماری جالب در خصوص نمایندگان بیمه عمر اشاره کرد.
برومند رشد کیفی نمایندگان بیمه زندگی را قابل توجه دانست و گفت: تسهیل بیشتری برای ورود نمایندگان بیمه زندگی به بازار وجود دارد.
برومند در عین حال معتقد است، گسترش شبکه فروش بدون تخصص محوری کافی نیست.
یک پیشنهاد برای تقویت داشته هایمان
پوریا کرمانشاهی، عضو موسسه چارتر لندن، پیشنهادی می دهد برای اینکه نمایندگان و شبکه فروش فعلی صنعت بیمه تقویت شوند.
دیدگاه شما چیست؟