دولت اعتقادی به تولید ملی ندارد

یک کار‌شناس اقتصادی اعلام کرد: ‌واردات بی‌رویه کالای خارجی نشان دهندهٔ بی‌اعتقادی دولت به بخش تولید داخلی است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایلنا ابراهیم رزاقی عادت مصرف کننده ایرانی به خرید کالای خارجی را از پیامدهای اصلی واردات گسترده دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل تورم سالیانه هزینه‌های تولید در ایران افزایش یافته که از این رو مصرف کنندگان هم به دلیل قیمت کمتر و کیفیت مناسب‌تر به تولید داخل پشت می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص واردات میلیارد دلاری، گفت: بر اساس ضوابط بانک جهانی برای اشتغال، باید برای هر ۱۰ هزار دلار واردات کالا، یک شغل پایدار ایجاد شود، بدین ترتیب باتوجه به میزان وارداتمان، می‌بایست صد میلیون شغل در کشور ایجاد می‌کردیم.

این کار‌شناس اقتصادی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت مجدد از تولید داخل خصوصا به دلیل نام گذاری امسال به عنوان حمایت از تولید ملی، تصریح کرد: متاسفانه دولت اعتقادی به رشد تولید داخلی ندارد، چرا که اگر اعتقاد داشت 80 درصد از مجموع کالاهای وارد شده، شامل کالاهای مصرفی که مشابه‌شان در داخل تولید می‌شوند نبود.

وی با بیان اینکه دولت باید واردات را به گونه‌ای هدایت می‌کرد که رشد تولید داخل را به همراه داشته باشد، ادامه داد: بعضی از کشور‌ها مانند چین، کره، مالزی و تایوان نیز واردات زیادی دارند، اما این واردات با صادرات بالاتری توأم است. این در حالی است که در کشور ما نه تنها تولیدات داخل را صادر نمی‌کنیم، بلکه قدرت رقابت با تولیدات خارجی را هم از تولیدکنندگان داخلی می‌گیریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  1  =