رشد ۹۲ درصدی بازار بیمه های دریایی و مسئولیت مالکان کشتی

رییس کل بیمه مرکزی از رشد ۹۲ درصدی بازار بیمه در بیمه های دریایی و مسئولیت مالکان کشتی در سال ۹۰ خبر داد و گفت: تولید حق بیمه در بیمه های دریایی رشد مطلوبی یافته است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا '‌سید محمد کریمی ' روز چهارشنبه درباره حق بیمه تولیدی دریایی در سال 90 اظهار داشت: حق بیمه تولیدی در رشته کشتی و مسئولیت پی اند آی( بیمه مربوط به کشتی ها ) برابر با 37 میلیون 421 هزار و 788 دلار است که این رقم در مقایسه با سال قبل 92 درصد رشد داشته است.

رییس شورای عالی بیمه تصریح کرد:‌هر چند خسارت پرداخت شده در سال90 در مقایسه با سال قبل 25 درصد رشد نشان می دهد اما در مورد دیگر بیمه های دریایی نظیر حمل و نقل کالا نیز ضریب خسارت سال های اخیر بسیار مطلوب بوده است.

کریمی گفت: بر اساس آمار های دریافتی ، شرکت های بیمه در 9 ماه ابتدای سال گذشته 174 مورد خسارت دارندگان بیمه نامه مربوط به کشتی ها را پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد:‌با توجه به عملکرد صنعت بیمه در بخش های دریایی حق بیمه ای بالغ بر 37 میلیون دلار برای بخش پوشش های بیمه بدنه و ماشین آلات و پی اند ای در رشته کشتی تولید شده است .

به گفته کریمی، این عملکرد سبب شده تا این حق بیمه پس از تحریم در داخل کشور باقی بماند و از خروج ارز جلوگیری به عمل آید ضمن آنکه حمایت جدی دولت و بیمه مرکزی از شرکت های دریایی و بیمه ای منجر به رشد عملکرد شرکت های دریایی شده تا آنها بتوانند پوشش های لاز م را در بنادر مختلف ارایه کنند.

وی درباره تاثیر تحریم ها در عملکرد شرکت های بیمه ای گفت: تحریم ها نه تنها بر عملکرد آنها و ارایه پوشش های بیمه دریایی تاثیر منفی خاصی نداشته است حتی تولید حق بیمه در بیمه های دریایی رشد مطلوبی داشته که این رشد نشانگر گسترش و تنوع خدمات و پوشش بیمه دریایی شرکت های بیمه داخلی است .

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟