فردا آخرین مهلت عرضه گواهی سپرده ۲۴درصد/کاهش ۴درصدی سود از ۱۴ خرداد

بانک مرکزی خبر داد

بانک مرکزی اعلام کرد، فردا شنبه ۱۳ خرداد آخرین مهلت عرضه اوراق گواهی سپرده ۲۴درصدی به جای سکه است و از ۱۴ خرداد نرخ سود اوراق مذکور به ۲۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: آخرین مهلت عرضه اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری‌(عام) با نرخ سود 24 درصد،تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 13/3/91 تعیین گردیده است.

 

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: نرخ سود‌ اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری‌(عام) عرضه شده پس از تاریخ یادشده به 20 درصد کاهش خواهد یافت.

 

این گزارش می‌افزاید: به بانک ملی ایران تاکید شده است پس از پایان این مهلت به هیچ وجه برای متقاضیان، اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه‌گذاری‌ با نرخ سود 24 درصد صادر نشود.

 

همزمان با این تصمیم، در تاریخ 13/3/1391 «دریافت حواله مسکوک طلای بانک مرکزی به جای مسکوک طلای پیش‌خرید‌شده» نیز به عنوان یکی از ابزارهای جایگزین واگذاری مسکوک طلا ، کنار گذاشته خواهد ‌‌شد.

 

با توجه به حذف روش « دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک  پیش‌خرید شده به نرخی که از سوی بانک مرکزی به بانک ملی ابلاغ می‌گردد» از روش‌های جایگزین واگذاری مسکوک طلا به متقاضیان، مقرر گردید حواله‌هایی‌ که تاکنون صادر و در اختیار مشتریان قرار گرفته است، صرفاً قابل تبدیل به مسکوک طلا بوده و‌ بانک ملی ایران باید از تبدیل حواله‌های مزبور، اکیداً‌ خودداری نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =