بیمه معلم ۱۳ ویژگی امنیتی برای بیمه‌نامه‌ها بکار گرفت

با شدت گرفتن جعل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث

بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث بیمه معلم که از اول خردادماه عرضه شده است دارای ۱۳ ویژگی امنیتی است که امکان جعل آن را به صفر می‌رساند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا کامبیز حاجی‌میرآقا ـ مدیر امور شعب بیمه معلم ـ گفت: در سال گذشته و سال جاری قیمت بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث افزایش چشمگیری داشته و به همین دلیل در یک سال اخیر جعل این بیمه‌نامه‌ها شدت یافته است. از این رو توجه به راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی سودجویان در این زمینه ضروری است.

 

وی ادامه داد: جعل بیمه‌نامه که بعضا حتی از سوی برخی نمایندگان شرکت‌ها هم انجام شده است، مردم را در هنگام دریافت خسارت یا تمدید بیمه‌نامه دچار مشکل جدی می‌کند.

 

به گفته وی بیمه معلم اولین شرکت خصوصی است که بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را با ویژگی‌های امنیتی بالا منتشر می‌کند و با گنجاندن 13 ویژگی امنیتی امکان جعل بیمه‌نامه‌های خود را به صفر رسانده است.

 

میرآقا، این ویژگی‌های امنیتی را در کنار سیستم ثبت شماره سریال بیمه‌نامه‌ها که در بیمه معلم بکار گرفته می‌شود از جمله مواردی دانست که این شرکت را در برابر خطر جعل، مصون کرده است.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث ارائه بیمه‌نامه‌های یکسان شخص ثالث از سوی تمام شرکت‌ها در سندیکای بیمه‌گران ابراز امیدواری کرد: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر به ضرورت یکسان‌سازی فرمت بیمه‌نامه‌ها توجه بیشتری نشان بدهد.

بر اساس این گزارش، کاغذ خاص واترمارک، الیاف سکوریتی در پشت فرم، مرکب حساس به حرارت بر روی کوپن‌ها و فرم، نوار مرئی آلترناتیو به صورت میکروتکس دور کادر از جمله ویژگی‌های امنیتی این بیمه‌نامه‌ها هستند.

همچنین زمینه‌ی سه‌بعدی آلترناتیو، نوار زرد نامرئی آلترناتیو در وسط روی فرم و چاپ نامرئی اسم و آرم بیمه معلم بر رو و ظهر فرم، در این بیمه‌نامه‌ها حساس به نورuv هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

60  +    =  70