طرح بیمه کشاورزی بزودی اجرایی می شود

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال گفت: با رایزنی هایی که با بیمه مرکزی انجام دادیم به زودی طرح بیمه کشاورزی و صنایع وابسته اجرایی می شود.

به گزارش ریسک نیوز، شافعی نیا در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: اجرای این طرح از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و همه برنامه های آن تدوین شده است.

وی در بیان علت اجرایی نشدن این طرح گفت: بیمه مرکزی سرمایه لازم را برای تشکل ها و شرکت های مجری این بیمه از 40 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش داد که این شرکت ها در تامین آن سرمایه مشکل دارند و به همین علت اجرای این طرح به تاخیر افتاده است.
آقای شافعی نیا افزود: در جلسه ای که با رئیس بیمه مرکزی داشتیم وی قول داد این مشکل را حل کند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیمه اختصاصی برای کشاورزان وجود نداشته است گفت: این بیمه همه بخش های کشاورزی از جمله تولید، محصول، ماشن آلات، دامداری، مرغداری، محل زندگی، بیمه عمر و تکمیلی فعالان بخش کشاورزی را شامل می شود.
مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال همچنین مهمترین برنامه‌های این مؤسسه را در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تشریح و اضافه کرد: تامین نهاده ها و بذر مورد نیاز بخش کشاورزی، تامین خوراک مورد نیاز دام و طیور و ادوات مورد نیاز این بخش از جمله اقداماتی این مؤسسه است.
وی با بیان اینکه مؤسسه جهاد استقلال در سه محور quotation mark زیرساخت، تولید و نظام بازاررسانی quotation mark فعالیت می کند افزود: تامین نیازهای زیرساختی مانند تهیه لوله و اتصالاتی مورد نیاز در آبیاری تحت فشار از دیگر اقدامات این مؤسسه است.
آقای شافعی نیا، خرید و واردات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را از دیگر برنامه های امسال مؤسسه جهاد استقلال بیان و اضافه کرد: نخستین محموله ماشین آلات کشاورزی هفته گذشته بارگیری شده است و امیدواریم در دو هفته آینده وارد کشور و در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.
به گفته شافعی نیا، مؤسسه جهاد استقلال نهادی عمومی غیر دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و متشکل از چندین شرکت است که بودجه دولتی ندارد و درآمد خود را صرف توسعه بخش کشاورزی می کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟