خانم «م.الف» در دادگاه: «ج.الف» ویلای اوشان را بخاطر بدهی به نام من زد

دهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران/۵

در ادامه دهمین جلسه رسیدگی اختلاس از شرکت بیمه ایران، متهم “ک. الف” در جایگاه قرار گرفت و به عنوان آخرین دفاع از خود گفت: من چه زمانی مشاور آقای “ج. الف” شدم؟ این حرف‌ها از کجا ساخته و پرداخته شده است؟ اصلا من چه وقت با آقای “گ” مراوده داشتم؟

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای منزل من پرداخت شده به طور کامل به آقای "گ" پرداخت کرده‌ام. من 31 سال و هشت ماه در بیمه خدمت کرده‌ام.

این متهم در پایان اظهاراتش گفت: آخرین دفاعیاتم را به وکیلم واگذار می‌کنم.

سپس وکیل این متهم در جایگاه قرار گرفت و به عنوان آخرین دفاعیات از موکل خود اظهار کرد: نماینده دادستان مطالبی را مطرح کردند که می‌خواهم پاسخ‌شان را بدهم.

قاضی مدیرخراسانی گفت: اظهارات شما در پاسخ به دادستان نباشد، شما می‌توانید اظهاراتتان را در لایحه بیان کنید و تقدیم دادگاه کنید، شما تنها از موکل خود دفاع کنید.

پورشریعتی افزود: هیچ کدام از متهمین این پرونده در خصوص اینکه موکل من نقشی در این اختلاس دارد، صحبتی را بیان نکرده‌اند. همچنین آقای "ح. ن" در اظهارات خود بیان کرده است که ما خودمان آنها را انجام می‌دادیم.

وکیل مدافع "ک. الف" ادامه داد: در خصوص مبلغی که موکلم از آقای "ج. الف" گرفته است، باید بگویم که موکل من بارها این موضوع را بیان کرده است که این مبالغ وجوهی بوده که قرض داده شده و این قرض برای رشوه دادن یا گرفتن در کیفرخواست عنوان شده است. همچنین موکل من مسئول امور مالی نبوده است و دستور اینکه پرداخت شود به چه استنادی بوده است که در کیفرخواست آمده است. به فرض اینکه موکل من دستور پرداخت را داشته باشد، این عمل مصداق رشوه نیست.

 

پورشریعتی افزود: آقای "گ" پول‌ها را داده است و دو روز بعد چک‌ها در بانک وصول شده است. من لایحه کامل دفاعیاتم را ظرف یک هفته به دادگاه ارائه می‌کنم.

 

در ادامه نماینده دادستان سیدرضایی در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست مربوط به خانم "م. الف" را قرائت کرد. نماینده مدعی‌العموم ادامه داد: وی متهم است به عضویت در شبکه موضوع ماده 4، تحصیل مال نامشروع به مبلغ 28 میلیارد و 129 میلیون ریال و پولشویی از عواید حاصل از جرم.

سپس قاضی مدیرخراسانی بعد از تفهیم اتهام به متهم، از وی پرسید آیا مواد کیفرخواست را قبول دارید که متهم پاسخ داد: خیر. قبول ندارم تنها اظهاراتی را که از زبان خودم جاری شده است را قبول دارم.

 

خانم "م. الف" گفت: من تا زمان اخذ مدرک دیپلم در شهرستان خوی بودم و بلافاصله برای تحصیلات دانشگاهی به تهران آمدم و در همان سال‌ها ازدواج کردم و صاحب فرزندی شدم. همچنین به دلیل اینکه از دولت بورسیه‌ای گرفتم به کشور ژاپن رفتم.

 

این متهم ادامه داد: تمام امور کارهای پدرم نزد آقای "ج. الف" بود، همچنین وی به عنوان برادر من و نور چشم پدرم بودم و هیچگاه اشتباهی نکرده بود که ما بخواهیم به ایشان شک داشته باشیم اما این به آن عنوان نیست که از پول آقای "ج.الف" چیزی به دست ما نرسیده است. ایشان فعالیت اقتصادی داشتند. همچنین زمانی که به زندان افتاده بودند پدرم وی را پشتیبانی می‌کرد زیرا از 13 سالگی برای "ج. الف" زحمت کشیده بود.

 

متهم "م. الف" خاطر نشان کرد: دفتر من در خیابان فاطمی چند پلاک بالاتر یا پایین‌تر از دفتر آقای "ج. الف" بود و اینها را می‌گویم زیرا همه بدانند که ایشان جایگاهی برای خود داشت. من در سال 84 وارد بیمه شدم و شما می‌توانید بررسی کنید که آیا به تا حال خلافی انجام داده‌ام، من تحت هیچ شرایطی با شعبه فاطمی کار نکردم زیرا یک بار آقای "ک .الف" به من توصیه کردند که من شعبه خانواده را انتخاب کنم و من بلافاصله نزد رییس شعبه خانواده رفتم و گفتم می‌خواهم با شما کار کنم. من از روز اول با شعبه خانواده کار کردم و تا به حال هیچ چکی را نه از بیمه دریافت کردم و نه وصول کردم.

وی افزود: در مورد سه فقره چکی که در کیفرخواست بیان شده است باید توضیح بدهم که چک اول مبلغ یک میلیون تومان است که من از آن بی‌اطلاع بودم و حتی آن را وصول نکردم و چک دوم یک میلیون دیگر به نام آقای "غ" کشیده شده و من باز هم از آن بی‌اطلاع هستم. همچنین چک سوم 800 هزار تومان است که از طرف آقای "ه" به من پرداخت شده است.

 

این متهم بیان کرد: اگر آقای "ج. الف" ویلای اوشان را به نام کردند به دلیل بدهی بوده است که به من و پدرم داشته‌اند و ما از نیت اصلی آقای "ج. الف" بی‌اطلاع بودیم زیرا ما احتیاجی به پول "ج. الف" نداشتیم ولی وی را به عنوان برادر پذیرفته‌ایم زیرا آقای "ج. الف" برای ما افتخاری بود چون تقدیرنامه‌هایی از افردی دریافت کرده بود که مردم آنها را انتخاب کرده بودند و ما هیچ بدی از او ندیده بودیم و من در خواب هم نمی‌دهم که روزی در دادگاه حضور داشته باشم. همچنین من هیچ وقت کار دولتی انجام ندادم و سمت دولتی نیز نداشتم.

این متهم افزود: آقایان "ح.ن" و "خ" را نمی‌شناسم و از طریق "ج.الف" با آنها آشنا شدم. زمانی که می‌خواستم دفتر نمایندگی بیمه را تاسیس کنم کتاب‌های مربوط به بیمه را مطالعه کردم و امتحان ورودی دادم و کارنامه‌ام در بیمه ایران موجود است.

 

این متهم بیان کرد: هر قاتلی خانواده دارد، خدا را شکر که "ج. الف" قاتل نیست. ایشان جزء خانواده من است، زمانی که مشکلی برایش پیش آمد ما نباید کمکش می‌کردیم. ما برای آقای "ج. الف" وثیقه جیرفت را گذاشتیم تا از زندان بیرون بیاید.

این متهم گفت: من هیچگونه ذینفع مالی در این پرونده نداشتم و پرداخت‌هایی که ما برای "ج. الف"‌داشتیم بسیاری از آن مبلغی بود که وی به ما پرداخت کرده است.

 

در ادامه جلسه رسیدگی به دادگاه، وکیل مدافع "م. الف"‌در جایگاه حاضر شد و در دفاع از موکل خود گفت: از نظر من اعمالی که موکلم انجام داده عنصر غیرمادی جرم نیست. موکل من از اعمال آقای "ج. الف" اطلاعی نداشته است.

 

خانم اقبال خاطر نشان کرد: درکیفرخواست بیان شده است که موکل من از اعمال آقای "ج. الف" اطلاع داشته، در حالی که اینگونه نبوده، موکل من برای حضور در بیمه امتحان ورودی داده که مدارک آن موجود است. همچنین تمام پول‌هایی که به حساب موکل من ریخته از حساب وی خارج شده است.

این وکیل مدافع خاطر نشان کرد: موکل من به توصیه "ج. الف" به آقای "د. س" پولی را پرداخت کرده که این جرم نیست. همچنین در کیفرخواست بیان شده است که موکل من از ارتباط آقای "ج. الف" با نهادهای مختلف اطلاع داشته است،‌آیا ارتباط داشتن مصداق فساد مالی است؟ همچنین در رابطه با عضویت موکلم در شبکه اختلاس باید بگویم، زمانی که موکل من با "ج. الف" رابطه داشته، چگونه می‌توانسته از اهداف شبکه باخبر باشد. همچنین موکل من از طریق "ج. الف" با دیگر اعضا آشنا شده بود.

اقبال افزود: ویلای اوشان که به نام موکل من زده شده بابت بدهی بوده که آقای "ج. الف" به موکل من و پدرش داشته و آنها از این بابت نیز خوشحال شده بودند. اما اینکه این پول از چه طریقی به دست آقای "ج. الف"‌رسیده اطلاعی نداشتند. موکل من هیچ انگیزه‌ای از ارتکاب به جرم نداشته و برای مجرم شناختن شخصی باید عمل وی مجرمانه باشد و اینکه با آقای "ج. الف" ارتباط داشته جرم نیست.

 

وکیل مدافع "م. الف" خاطر نشان کرد: ‌در کیفرخواست بیان شده است که تعدادی از آقایان به موکل من کمک کردند که نمایندگی در بیمه ایران را بگیرد، پرونده ایشان باید همه جوانبش بررسی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل موکل من این است که خواهر آقای "ج. الف" بوده و اگر "ج. الف" نبود موکل من در حال حاضر در این مکان حضور نداشت. همچنین برای موکلم تقاضای صدور رای برائت را دارم.

قاضی مدیرخراسانی، متهم "د. س" را به جایگاه فرا خواند و از وی پرسید که آیا از لحاظ مالی ارتباط مستقیمی با خانم "م. الف" داشتید؟ متهم پاسخ داد: ‌فقط یک چک 100 میلیونی به توصیه "ج. الف" به من پرداخت شده است.

قاضی مدیرخراسانی مجددا سوال کرد: آیا به طور مستقیم با ایشان مراوده مالی داشتید؟ متهم پاسخ داد: خیر.

قاضی مدیرخراسانی بیان کرد: آیا ارتباط دیگری از لحاظ مالی با خانم "م. الف" دارید؟ "د. س" پاسخ داد: خیر.

 

 قاضی مدیرخراسانی با اعلام پایان نوبت صبح جلسه دادگاه، ادامه رسیدگی به این پرونده را به ساعت 14:30 موکول کرد. به این ترتیب در پایان نوبت صبح دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران به اتهامات دو نفر از متهمان این پرونده با هویت "ک. الف" و خانم "م. الف" رسیدگی شد.

ادامه دارد…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  5  =