۸ میلیون موتورسیکلت، بیمه نامه ندارند

رییس کل بیمه مرکزی:

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به وجود ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور، اظهار داشت: از این تعداد، فقط دو میلیون موتورسیکلت، بیمه نامه دارند.

به گزارش ریسک نیوز، محمد کریمی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در حالی 80 درصد موتورسیکلت های موجود در کشور بیمه نامه ندارند که شرکت هایی مثل بیمه ایران، بیمه نامه موتورسیکلت را با 20 درصد تخفیف عرضه و حق بیمه را هم 25 درصد نقد و بقیه را در چهار قسط دریافت می کنند.

وی در عین حال، اضافه کرد: از 14 میلیون فقره خودرو نیز 10 درصد آنها پوشش بیمه ای ندارند که در صورت بروز حادثه، دارندگان آنها را به شدت دچار مشکل خواهد کرد.

تحریم صنعت بیمه ایران، غیراخلاقی ترین کار آمریکا بود
رییس کل بیمه مرکزی، کار بیمه گران را مانند پزشکان بدون مرز دانست و گفت: هیچ دولتی حق ندارد شرکت های بیمه را تحریم کند و تحریم صنعت بیمه ایران از سوی آمریکا، از غیراخلاقی ترین کارهای این کشور در قبال کشور ما بود.

کریمی افزود: خوشبختانه با همت بیمه گران داخلی و صاحبان منابع اصلی، موفق شدیم تمامی پوشش های بیمه ای اتکایی را در داخل کشور فراهم کنیم و با راهبری یک شرکت بیمه و مشارکت دیگر شرکت ها و بیمه مرکزی، تمامی صنایع بزرگ کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که هم اکنون کشور از بابت تحریم ها، مشکلی ندارد، تصریح کرد: تحریم ها برای ایران تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد به گونه ای که هم اکنون آمادگی داریم تا کشتی ها و نفت کش ها ورودی به آب های ایران را در صورت نداشتن پوشش، تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا حمل و نقل ها بدون هیچ دغدغه ای انجام شود.
بیمه مرکزی مراقب است که شرکت های بیمه ورشکست نشوند

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای بیمه مرکزی در قبال شرکت هایی که نسبت خسارت بالایی دارند، اظهار داشت: وظیفه بیمه مرکزی حمایت از حقوق بیمه گزاران است و بدون تردید اگر شرکتی بی محابا و غیرفنی به عملیات بیمه گری اقدام کند با خسارت های زیاد و در نتیجه ورشکستگی رو به رو خواهد شد.

وی در عین حال به اشاره به تفاوت بیمه مرکزی با بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی مواظب است تا به حقوق سپرده گذاران لطمه ای وارد نشود ولی بیمه مرکزی باید حقوق بیمه گزاران را حفظ کند اما اگر پرداخت خسارت ها خارج از عرف و قاعده باشد شرکت ها را از گردونه رقابت خارج خواهد کرد.

 رییس کل بیمه مرکزی اما به این سوال که آیا این سازمان تصمیمی برای رد صلاحیت مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه دارای عملکرد نامطلوب دارد یا نه ، پاسخی نداد.

کریمی، تاکید کرد: بیمه مرکزی مراقب است که شرکت های بیمه ورشکست نشوند و در همین راستا، بر ذخایر و سرمایه آنها نظارت کافی دارد و تمامی گزارش های ارسالی از سوی آنها را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.

وی در عین حال گفت: شرکت هایی که نسبت خسارت بالاتر یا حتی پایین تری در مقایسه با نسبت خسارت کل صنعت بیمه دارند باید دلایل این بالاتر بودن یا پایین تر بودن را توضیح دهند که آیا خسارت های واهی و بیهوده پرداخت شده یا برای پایین آوردن نسبت خسارت، خسارت واقعی مردم هم پرداخت نشده است.
بیمه یک صندوق تعاون بزرگ است

رییس کل بیمه مرکزی، بیمه را صندوق تعاونی دانست که تعداد زیادی در تامین منابع مالی آن سهم دارند تا این منابع صرف پرداخت خسارت به زیان دیدگان شود.

وی با اشاره به فعالیت 25 شرکت بیمه در ایران گفت: از این تعداد تنها شرکت بیمه ایران، دولتی است، 23 شرکت مسوول عرضه بیمه های مستقیم هستند و دو شرکت هم در زمینه اتکایی فعالیت دارند.

کریمی با بیان این نکته که 18 شرکت در سرزمین اصلی و پنج شرکت هم در مناطق آزاد، ثبت شده اند، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 35 میلیون فقره بیمه نامه در کشور صادر شد که پورتفویی معادل 9 هزار میلیارد ریال را برای شرکت های بیمه به همراه داشت.
رشد 37 درصدی پرداخت خسارت در سال 90

وی به رشد 45 درصدی تولید حق بیمه در کشور در سال 90 اشاره کرد و گفت: میزان پرداخت خسارت نیز در مقطع مذکور، 37 درصد رشد داشته که مربوط به 7 میلیون پرونده خسارتی است.

رییس کل بیمه مرکزی، شخص ثالث و درمان را دارای بیشترین سهم در سبد پورتفوی صنعت بیمه کشور عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه در سال گذشته رشد 18 درصدی را در حق بیمه درمان تکمیلی تجربه کرده ضمن این که رشد بیمه های زندگی هم از چهار درصد به 8 درصد افزایش یافته است.
شرکت های بیمه امسال رتبه بندی می شوند

وی تدوین آیین نامه های توانگری مالی، ارزیابی رضایت مشتریان و رتبه بندی شرکت های بیمه را از اقدامات بیمه مرکزی ذکر کرد و اظهار داشت: ارزیابی رضایت مشتریان از سوی پژوهشکده بیمه شروع شده است و پس از آن نیز رتبه بندی شرکت های بیمه شروع خواهد شد.

به گفته وی، رتبه بندی، تکلیف شرکت های بیمه را مشخص خواهد کرد که این کار با شناسایی شرکت های ارزیاب داخلی و خارجی در دست انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری نهایی شود.

وی در عین حال اعلام کرد که بر اساس تکلیف قانونی، فرصت پایانی برای رتبه بندی شرکت های بیمه سال سوم اجرای برنام تعیین شده است که امسال سال دوم است ولی بر اساس پیش بینی های انجام شده، قرار است این رتبه بندی تا پایان سال عملیاتی شود.

رییس کل بیمه مرکزی، به تدوین آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گزاران هم اشاره کرد و افزود: کلیات این آیین نامه، اطلاع رسانی دقیق از سوی شرکت های بیمه، شفافیت در صدور بیمه نامه، نحوه پرداخت خسارت، نحوه رسیدگی به شکایت ها و نظارت جدی تر بیمه مرکزی است.

وی، تدوین آیین نامه ارائه پوشش نوسانات نرخ ارز را از دیگر اقدامات مهم بیمه مرکزی ذکر کرد و گفت: سقف نرخ در این پوشش، سه درصد تعیین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

80  −    =  77