متهم: صادقانه می‌گویم، اتهامات را قبول ندارم

دهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران/۷

در ادامه دهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران در نوبت بعدازظهر، نماینده دادستان سیدرضایی در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست مربوط به آقای “س.ح” را قرائت کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا نماینده مدعی‌العموم اظهار کرد: وی متهم است به عضویت در شبکه اختلاس و ارتشاء و پولشویی. سپس قاضی سیامک مدیرخراسانی بعد از تفهیم اتهام به متهم، از وی پرسید آیا موارد کیفرخواست را قبول دارید؟ متهم پاسخ داد: در کمال صداقت می‌گویم این اتهامات را قبول ندارم.

قاضی گفت: از خود دفاع کنید. "س. ح" گفت: من کارمند بانک بودم. از نظر اقتصادی شهر خوی با دیگر شهرهای ایران متفاوت است. در سال‌های 75 یا 76 به تهران منتقل شدم و زمانی که بازنشسته شدم مسئول ممتاز بانک بودم.

وی ادامه داد: آقای "ج. الف" را از قبل در خوی می‌شناختم. من 36 سال خدمات در بانک را دارم اما نمی‌دانم در این موضوع اشتباهم چه بوده که الان باید در دادگاه حضور داشته باشم. آقای "ج. الف" در بانک حساب باز کرد، همچنین چک‌هایی را وصول کرد، در این راستا کار من چه ایرادی داشته است؟ آقای "ج. الف" یک ریال از تسهیلات بانک استفاده نکرده و همه دارایی‌هایش از اموال شخصی خودش بوده است.

 

این متهم ادامه داد: آقای "ج. الف" همانند دیگر مشتری‌مای من بوده و هیچ کار غیرقانونی را انجام نداده و کارهایی را که من انجام دادم غیرقانونی نبوده است. اینجا این سوال مطرح می‌شود که پولشویی به چه معناست، پولی که منشاء مشخصی نداشته باشد پولشویی است، من الان متحیرم که مرتکب چه جرمی شده‌ام. آقای "ج. الف"‌ غیر از اینکه همشهری من باشد، قانون را به خوبی می‌شناسد و هیچ کار غیرقانونی را از من نمی‌خواسته انجام دهم و در تمام ایران رسم است که به مشتریان خوب سرویس‌دهی کنند.

"س. ح" بیان کرد: همیشه به سیستم بانکی خدمت کردم، مگر آقای "ج. الف" چه کار غیرقانونی را انجام داده؟ من با وی فقط تعامل کاری و قانونی داشتم.

قاضی سیامک مدیرخراسانی خطاب به متهم گفت: آیا دفاع دیگری دارید؟

متهم پاسخ داد: نمی‌دانم چه بگویم، وقتی روبرو را نگاه می‌کنم نقل و قول‌های قضاوت حضرت علی (ع) در ذهنم تداعی می‌شود. جایگاه من این نبوده است. همه انسان‌ها در زندگی خود اشتباه می‌کنند، آیا من در این اشتباهی که مرتکب شده‌ام قصد و عمدی داشته‌ام.

 

قاضی مدیرخراسانی گفت: راجع به چک 500 میلیون تومانی توضیح دهید؟

"س. ح" پاسخ داد: این چک متعلق به بانک پاساگارد بود که همکارم را فرستادم تا آن را وصول کند اما بانک پاساگارد اطلاع داد که امضاءها ناقص بوده و من این حرف را به آقای "ج. الف" منتقل کردم و وی گفت که صاحب چک قول داده است که به جای این چک، چک‌های دیگری را بیاورند بنابراین چک‌های دیگری را آوردند و وصول شد.

قاضی مدیرخراسانی گفت: همکارتان چک را به چه کسی داده و از چه کسی گرفته؟

 

متهم پاسخ داد: وی چک‌ها را از آقای "ج. الف" گرفته و آن چک 500 میلیون تومانی خرد شد و تبدیل به چند چک شد که وصول شد.

 

قاضی مدیرخراسانی گفت: راجع به مجوز معدن شن و ماسه توضیح دهید؟

متهم پاسخ داد: گروه خونی به معدن‌داران نمی‌خورد.

وی ادامه داد: مطلع بودم که آقای "ج. الف" ملک‌های قدیمی را بازسازی می‌کند و می‌فروشد.

قاضی مدیرخراسانی گفت: آیا می‌دانید سند وکالت به نام چه کسی صادر شده است؟

متهم پاسخ داد: خیر نمی‌دانم.

قاضی مدیرخراسانی گفت: بر روی بعضی از تراول‌ها امضای شما زده شده است آیا این را قبول دارید؟

متهم پاسخ داد: خیر، قبول ندارم.

قاضی مدیرخراسانی گفت: آیا صحبت دیگری دارید؟

"س.ح " گفت: من با این موضوعات بیگانه‌ام، اینکه به چه جرمی مجازات می‌شوم را نمی‌دانم.

در ادامه علی کریمی‌فرد وکیل مدافع "س. ح" در جایگاه حاضر شد و به دفاع از موکل خود گفت: موکل من بارها به دلیل خدماتش در بانک مورد تشویق قرار گرفته است. همچنین خوشبختانه از معاونت در اختلاس و مال نامشروع مبرا گشته است.

 

وی ادامه داد: موکل من صرفا به لحاظ اینکه امین آقای "ج. الف" بوده و تنها به لحاظ آشنایی قدیمی که با یکدیگر داشتند حساب‌های وی را جابجا می‌کرده و در این راستا کوچک‌ترین سوء نیتی نداشته است. همچنین دیناری در این رابطه به نفع خود برداشت نکرده است.

کریمی‌فرد افزود: در این مورد قبول عضویت در شبکه قابل قبول نمی‌باشد. ورود به شبکه صرفا برای ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری می‌باشد و موکل من رشوه‌ای دریافت نکرده است،‌همچنین کوچک‌ترین عمل کلاهبرداری را مرتکب نشده است و با توجه به رافت اسلامی،‌ برائت موکلم را خواهانم.

این وکیل مدافع خاطر نشان کرد: این موضوع را باید بگویم که موکل من یکی از ایثارگران جنگ تحمیلی است.

کریمی‌فرد در پایان دفاعیات خود خاطر نشان کرد: آقایان "ج. الف" و "ک. الف" می‌توانند در خصوص معدن شن و ماسه توضیحات لازم را ارائه دهند و موکل من هیچگونه سوء ظنی در این رابطه نداشته است.

ادامه دارد…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  56