سهام پالایشگاه بندرعباس پس از ۲ سال وارد بورس می‌شود

عرضه سهام پالایشگاه بندرعباس که به دلیل عدم ارائه اطلاعات صحیح و سپرده نکردن سهم متوقف شده بود، با اعلام شرکت بورس زمان دقیق آن رسما اعلام شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا سرانجام پس از گذشت 2 سال از آماده سازی سهام پالایشگاه بندرعباس، طلسم واگذاری این سهم پر چالش در بورس شکسته شد و طبق اعلام رسمی شرکت بورس قرار است 5 درصد سهام این شرکت در روز چهارم تیر ماه در بورس عرضه شود.

 

پالایشگاه بندرعباس با سرمایه 1380 میلیارد تومانی در روز 27 اسفند 90 با نماد " شبندر" به عنوان چهارصد و هفتاد امین شرکت در بورس تهران درج شد و فعالان بازار سرمایه امیدوار بودند تا سهام این شرکت را در سال جدید خریداری کنند.

ولی بخت با عرضه سهام این شرکت یار نبود و جلسه معارفه این شرکت در روز 28 فروردین ماه با استقبال کم سهامداران همراه بود و در این جلسه صورتهای مالی شرکت به صورت کامل تشریح نشد لذا عدم ارائه اطلاعات صحیح و سپرده نکردن سهم موجب تاخیر عرضه سهام شرکت شد و شرکت بورس اعلام کرد که تاریخ عرضه را رسما اعلام می کند.

مدیر عامل شرکت بورس نیز در مصاحبه چند روز اخیر خود اعلام کرده بود که اقدامات لازم برای عرضه سهام شرکت‌هایی همچون پالایشگاه بندرعباس و هلدینگ خلیج فارس به اتمام رسیده و امیدواریم که در هفته های آینده شاهد عرضه سهام این دو شرکت بزرگ در بورس باشیم.

به این ترتیب با رفع موانع موجود و مشخص شدن زمان عرضه"شبدر" طلسم عرضه سهام شرکتهای اصل چهل و چهاری از سال گذشته تا کنون در بورس شکسته شده و پالایشگاه بندر عباس به عنوان اولین شرکت اصل چهل و چهاری در سال 91 وارد تالار شیشه ای می شود.

 

طبق آگهی شرکت بورس قرار است 690 میلیون سهم این شرکت معادل 5 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در روز چهارم تیر ماه در بورس عرضه می شود.

 

به گزارش ایسنا، فرآیند ورود شرکت‌های اصل چهل و چهاری به دلیل آماده سازی از سال گذشته تاکنون در بورس متوقف شده و شرکت‌های پالایشگاه بندر عباس و هلدینگ خلیج فارس در حال آماده سازی و طی کردن مراحل نهایی برای ورود به بورس هستند که به دلایل مختلف و ارائه نکردن اطلاعات پشت درهای بورس باقی مانده اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟