پرداخت حق بیمه مترو بعد از ورود سیلاب/ وصول نخستین چک ۶ روز بعد از حادثه

معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد

معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه پرداخت حق بیمه از سوی شرکت مترو بعد از وقوع حادثه صورت گرفته گفت: هیچ فشاری برای عدم پرداخت خسارت وجود ندارد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس سیاوش سعیدیان در خصوص وضعیت پرونده متروی تهران با تایید پرداخت 13 میلیارد ریال حق بیمه از سوی شرکت بهره‌برداری متروی تهران اظهار داشت: این مبلغ تنها در مورد بیمه‌های مهندسی و موضوع این پرونده پرداخت نشده بلکه شامل رشته‌های دیگر بیمه‌ای نیز بوده است.

معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه اولین پرداخت حق بیمه از سوی شرکت مترو بعد از وقوع حادثه صورت گرفته گفت‌: اگر خلاف این موضوع اسناد یا مدارکی دارند می‌توانند آن را ارائه کنند.

به گفته وی، طبق توافق صورت گرفته قرار بود اولین پرداخت هزینه بیمه‌نامه از سوی شرکت مترو در تاریخ 15 اسفند سال گذشته  و قسط دوم آن در 15 فروردین امسال صورت گیرد اما پرداخت در هیچ کدام از این تاریخ‌ها صورت نگرفت.

سعیدیان ادامه داد: در واقع اولین چک پرداخت حق بیمه در تاریخ 26 فروردین صادر شده، 27 فروردین حادثه سیل رخ داده و در تاریخ دوم اردیبهشت این پول به حساب بیمه ایران واریز شده است.

معاون فنی بیمه ایران تصریح کرد: سیاست راهبردی این شرکت پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکن براساس قرارداد و شرایط بیمه‌نامه است.

وی گفت: هیچ نوع فشاری از سوی هیچ نهادی برای عدم پرداخت خسارت این پرونده به شرکت وارد نشده و مدت زمان گذشته از این پرونده تنها برای بررسی ابهاماتی که در پرداخت حق بیمه بوده است، اختصاص یافته است.

سعیدیان گفت: در حال حاضر در حال بررسی و رفع ابهام این پرونده هستیم و عمده اشکالی که وجود دارد عدم پرداخت حق بیمه در موعد مقرر است وگرنه در همان هفته اول مبلغی را به عنوان علی‌الحساب برای پرداخت خسارت واریز می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تعللی در بررسی این پرونده وجود ندارد و پس از بررسی‌ نهایی در اسرع وقت نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو به عنوان بیمه‌گذار سه نوع بیمه‌نامه از ما خریداری کرده یادآور شد: بیمه‌نامه اول، بیمه‌نامه ماشین‌آلات است که عمده خسارت پرداختی ما از محل تعهدات همین بیمه‌نامه است.

وی ادامه داد: بیمه‌نامه دوم، بیمه سازه‌های تکمیل شده شامل ابنیه، ایستگاه‌ها و تونل‌ها است که این بیمه‌نامه هم پوشش حوادث طبیعی از قبیل سیل را دارد اما در این بیمه‌نامه پوششی به نام برداشت ضایعات وجود دارد اما این پوشش از سوی شرکت مترو خریداری نشده و عمده خسارت وارد شده از این ناحیه است که تحت پوشش بیمه نیست.

سعیدیان سومین بیمه‌نامه خریداری شده را بیمه‌نامه شکست ماشین‌آلات شامل ریل‌ها، اتاق فرمان و سیستم‌های کنترل دانست و عنوان کرد: این بیمه‌نامه پوشش حوادث طبیعی و سیل را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها برای پرداخت خسارت از تعهدات بیمه‌نامه ماشین‌آلات و سازه‌‌های خریداری شده در حال انجام است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  85  =  91