بلوک داراب هفته آینده در فرابورس عرضه می شود

مدیر بازار فرابورس ایران از عرضه بلوک ۱۹.۸۹ درصدی شرکت پتروشیمی داراب متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز شنبه ۱۰ تیر ماه در بازار فرابورس خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا امیر هامونی گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد 139 میلیون و 340 هزار و 953 سهم شرکت پتروشیمی داراب معادل 19.89 درصد سهام این شرکت را به صورت بلوکی و به قیمت پایه هر سهم یک هزار و 583 ریال، در روز شنبه 10 تیر ماه جاری عرضه کند.

وی در مورد ترکیب سهامداران این شرکت­ها افزود: از سهامداران این شرکت می توان شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک 19.89 درصد، سازمان بازنشستگی کشوری و سرمایه­گذاری صنایع شیمیایی تامین هر کدام مالک 19.98 درصد، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک 13.7 درصد، اداره کل اوقاف و امور خیریه خلیج فارس مالک 19.41 درصد، بازرگانی پتروشیمی مالک 4.62 درصد، مدیریت توسعه صنایع شیمیایی مالک 0.11 و سایر سهامداران مالک 2.31 درصد سهام این شرکت را نام برد.

هامونی با اشاره به این که، عرضه در بازار پایه با شرایط بازار سوم فرابورس انجام می­شود گفت: عرضه به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط، به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط سه ساله است.

وی افزود: این شرکت با سرمایه 700 میلیارد و 709 میلیون و 767 هزار ریال در زمینه احداث، راه­اندازی و بهره­وری مجتمع­های پتروشیمی و کارخانه­های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره صادرات، واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فرآورده­های فرعی و مشتقات آنها فعالیت دارند.

هامونی تصریح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل شش میلیارد و 617 میلیون و 301 هزار و 858 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد: کلیه حقوق مالکانه سهام قابل واگذاری از زمان تصویب قیمت سهام (19.89) متعلق به بانک صادرات می­باشد، مشروط به این که نرخ سود صفر باشد.

وی یادآور شد: به دلیل عدم پرداخت 65 درصد باقیمانده تعهدات سه سهامدار (سازمان بازنشستگی کشور، شرکت سرمایه­گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس) و عدم تمایل آنها به ادامه مشارکت، سهام این سهامداران در شرکت فرابورس ایران عرضه شد که در این تاریخ 9 فروردین 91 شرکت مهد امید آرین 416 میلیون سهم معادل 59.4 درصد سهام این شرکت را خریداری کرد که در تاریخ 21 خرداد 91 بر اساس موافقت­نامه صاحب اصلی سهام سه شرکت نامبرده خواهد بود.

وی گفت: قیمت­های حامل­های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب هدفمند کردن یارانه­ها می­باشد و خریداران ملزم به رعایت آن می­باشند.

همچنین خریدار یا خریداران متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریت HSE ، رعایت دستورالعمل­ها و استاندارد­های بازرسی فنی واحدهای صنعتی، اجرای آموزش­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­های تعمیراتی و عملیاتی مربوط به قراردادهای فروش شرکت­های تولیدی هستند.

هامونی در پایان تاکید کرد: خریدار متعهد است که یک هزار سهم وثیقه مدیران را معادل قیمت هر سهم در معامله بلوکی خریداری و وجه مربوطه را پرداخت نماید. لذا خریدار و فروشنده تعهد می­نماید نسبت به نقل و انتقال هزار سهم مذکور اقدامات لازم را به عمل آورد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟