۸۵۰۰ قالیباف به سازمان بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از معرفی ۸۵۰۰ قالیباف این استان به سازمان بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس علیرضا شیخی امروز اظهار داشت: در راستای آموزش قالیبافان و بهبود صنعت قالی‌بافی استان، 25 هزار تعداد ساعت کلاس آموزشی برگزار شده این در حالی است که این رقم در مدت مشابه آن در سال گذشته 17 هزار و 400 نفر ساعت بوده است.

 وی از صدور 12 هزار کارت شناسایی قالیبافی در این استان خبر داد و افزود: ساماندهی و ارائه خدمات به قالیبافان استان از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر این سازمان است که در این راستا اقدامات بسیاری انجام شده است.

شیخی تصریح کرد: معرفی 8500 قالیباف این استان به سازمان بیمه تامین اجتماعی از مهم‌ترین این خدمات است.

رئیس اداره فرش سارمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش در روستاها و شهرها، شرکت‌ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور تجربه و آشنایی با سلیقه مشتریان از جمله حمایت‌های این سازمان از بافندگان فرش است.

 شیخی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بیشترین بافندگان فرش در این استان هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 40 هزار نفر از بافندگان فرش در این استان در قالب هشت تعاونی فعال فرش سازماندهی شده‌اند.

 وی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه فرش این استان در سطح بازارهای خارجی یکی از عوامل مهم بازاریابی فرش را شناخت بازار هدف و سلیقه مصرف‌کننده دانست و افزود: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور در شناخت این مسیر بسیار موثر است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟