پذیره نویسی بانک قوامین یک روزه پایان یافت

مدیر بازار فرابورس از پایان پذیره نویسی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم بانک قوامین، در اولین روز خبر داد و گفت: مدت این پذیره نویسی عمومی ۱۵ روز بود که در نخستین روز با استقبال بی نظیر به پایان رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران،'امیر هامونی' افزود: بانک قوامین که سرمایه ثبت شده آن 2.800 میلیارد ریال است، برای تامین افزایش سرمایه خود به چهار هزار میلیارد ریال، امروز مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال که شامل یک میلیارد و 200 میلیون سهام است از طریق سلب تمام حق تقدم و فروش سهام با صرف، در بازار سوم پذیره نویسی کرد که در نخستین روز این پذیره نویسی پایان یافت.

وی با اعلام این که پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام شد خاطر نشان کرد: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت شده است، بنا بر این خریداران تنها مبلغ یک هزار و 500 ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت کردند.

هامونی تاکید کرد: صرف سهام حاصل از عرضه سهام ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه، پس از کسر هزینه های مربوط به انتشار سهام، در وجه سهامداران قبلی شرکت پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: این افزایش سرمایه در خصوص احراز حداقل سرمایه مورد نیاز بانک ها و بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و اصلاح ساختار مالی صورت گرفت.

همچنین مدیر عامل کارگزاری بانک ملی ایران در این خصوص گفت: پذیره ‌نویسی سهام ناشی از سلب حق تقدم افزایش سرمایه بانک قوامین در کمتر از چند دقیقه پایان یافت.

'علی روحی' افزود: کارگزاری بانک ملی ایران به عنوان مشاور عرضه مراحل مربوط به ثبت افزایش سرمایه این بانک را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار انجام داد و عاملیت فروش در بازار سوم فرابورس ایران را بر عهده داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به درج نام بانک قوامین در بازار پایه فرابورس ایران به زودی معاملات ثانویه این بانک در بازار پایه فرابورس ایران انجام می شود.

همچنین قائم مقام کارگزاری بانک ملی ایران اعلام کرد: این پذیره‌نویسی با حضور بیش از 120 هزار سهامدار حقیقی در حالی از طریق بازار سوم فرابورس ایران صورت گرفت که همزمان عرضه اولیه پالایش نفت شیراز از طریق فرابورس انجام شد.

اسماعیل فرقی یادآور شد: بانک قوامین گسترش شعب و حوزه‌های فعالیت را در برنامه‌های آتی خود مد نظر دارد و با توجه به مجوزهای اخذ شده از سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره پذیره‌ نویسی سهام این بانک 15 روز بوده که با توجه به استقبال بی نظیر سهامداران، پذیره نویسی در روز اول به پایان رسید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟