ترفند های شرکت بیمه برای جلوگیری از خسارات آتش سوزی

(سی بی اس نیوز)-هنگامیکه که ار یک موریس آتش نشان در یک آتش سوزی ناشی از حوادث طبیعی در غرب آمریکا حضور یافت مردم محلی که مشغول مهار آتش بودند به او نگاه می کردند و از خود می پرسیدند چه کسی او را فرستاده است. پاسخ این سوال یک بنیاد ملی نبود. فرستانده او یک شرکت بیمه است.

به گزارش ریسک نیوز،موریس هم عضویکی از گروههای آتش نشانان  خصوصس است که در سالهای اخیروظیفه حمایت از خانه های بیمه شده گرانقیمت را برعهده دارند. فصل آتش سوزی  یکی از شلوغ ترین و مخربترین  فصلهای سال در این منطقه  آنها کمک بزرگی به شما می آیند و مقامات و ساکنان محلی  از کمک آنان خوشحال می شوند.

موریس می گوید: وقتی نخستین مرتبه برای کار به جایی می رویم همیشه مردم کنجکاوی می کنند. پس از کمی توضیح و چند تلفن به مقامات ذیصلاح  آنها مارا آازد می گذارند.

تاکنون موریس و گروه 9 نفره اش 35 خانه در کلورادو اسپرینگیز  را از مخربترین آتش سوزی تاریخ ایالت را نجات دهند. در این آتش سوزیها 2 نفر جان باختند و 346 خانه ویران شدند.

در حال حاضر هیچ آماری درباره تعداد خانه هایی که این آتش نشانان نجات داده اند( باتوجه به ماهیت مهیب آتش ها) وجود ندارد و تعداد کمی از آنان حاضرند دراین باره حرف بزنند.

برای بیمه گزاران استخدام کارمندان خاص خودبه هزینه های موجود ارجحیت دارد. آنها هزاران دلار روی  آتش نشانان مجهز و آزموده  دولت فدرال سرمایه گذاری می کنند که در حقیقت با این کار اگر نه میلیون، صدها هزار دلار  برای جایگزین کردن خانه ها و ومحتویات آن صرفه جویی می کنند.

پل برویلس  رییس قبلی عملیات اطفای حریق  در مرکز آتش نشانی  نشنال اینترجنسی   می گوید: شرکتهای بیمه فرستادن آتش نشانان به آتش سوزیهای ناشی از حوادث طبیعی را از سال 2006 آغاز کردند. 

این سازمان ماموریتهای  آتش نشانان فدرال از بویسی آیداهو  را هماهنگ می کند.مایکل بری از موسسه اطلاعات بیمه  در نیویورک می گوید: در دو دهه گذشته نحوه استفاده از زمین تغییر کرده است و  واین امر سبب شده خانه ها درنزدیکی یا مرکز مناطقی ساخته شوند که در معرض آتش سوزیهای طبیعی قرار دارند. این امر دلیل خوبی است تا شرکتهای بیمه چنین خدماتی را ارائه کنند.
برویلس در ادمه می گوید: آنها هم مثل ما باید کاری انجام دهند و البته شرکتهای بیمه این شغل را برای آنان فراهم کرده اند.

گروه موریس برای بیمه چاب پرسونال کار می کنند که پوشش بیمه برای خانه هایی را فراهم می کند که معمولا قیمتی بین 400 هزار تا 3 میلیون دلار دارند.

فوریمن رییس بخش بلای طبیعی در این شرکت می گوید:  این لایه ای از حمایت افزوده است که برای مشتریانمان فراهم می کنیم. واز نقطه نظر تجاری… خب این کار مزایای تجاری و مالی بسیاری دارد.

کارول والکر مدیر اجرایی بنیاد بیمه راکی ماونتین می کوید: شرکتهای بیمه دیگر  فقط  خدمات حمایت از آتش سوزی را ارائه می کنند( معمولا برای خانه هایی گرانقیمت)

در ادامه او تاکید میکند: فقط چون فرد ازاین نوع بیمه استفاده نمی کند به این معنا نیست که در برابر آتش محافظت نمی شود.مالیاتی که مردم پرداخت می کنند در این راه صرف می شود و آتش نشانان بخش عمومی هم  در هر حال از مردم محافظت می کنند.
 
سی جی مور که  مشغول جستجو در خاکسترهای خانه اش بود می  گوید اگر توانایی مالی داشت خانه اش را در برابر آتش بیمه می کرد.البته برای حفظ کردن خانه گاهی اوقات فقط پول کافی نیست.
او در ادامه می افزاید: آتش چنان در محله سرعت گرفت که امیدی برای نجات خانه ها نماند. آتش داغ بود و به نظر می رسد خانه ها را بولدوزر ویران شده اند.
موریس برای شرکت وایلد لند دفنس  در رد لاج  کارمی کند. این شرکت سالهاست که با سیستم آتش نشانهای فدرال همکاری می کند و از سال 2008 تا کنون در بیش از 80 آتش سوزی طبیعی حضور داشته است.
 وایلدلند 50 مرکز و حدود 100 آتش نشان دارد که به طور استراتژیک در 11 ایالت غربی آمریکا اسکان داده شده اند.

گرگ هول  سخنگوی تیم آتش نشانهای فدرال در کلورادو اسپرینگز می گوید آتش نشانهای گروه خصوصی به طور نزدیک از طریق شرکت بیمه از شرایط آگاه شده و در محل حاضر می شوند. حضور آنها به معنای آن است که دیگر همکارانشان می توانند روی ساختارهای دیگر تمرکز کنند. آنها نمی توانند به طور آزاد در محل حضور یابند و همه چیز از قبل مهیا می شود.

موریس و گروهش در روز بیست و سوم ژوئن  از رودیوسو به اسپرینگز فراخوانده شدند.

 موریس با سه خودروی آتش نشانی  در محل حضور یافت که هرکدام توانایی حمل 450 گالن آب راداشتند و علاوه برآن تانکری حمل می کردند که گنجایش آن 1200 گالن بود.تمرکز اصلی آنان حمایت از خانه ها با جلوگیری از گسترش آتش بود.

آنها درها و پنجره هایی را که ساکنان خانه پیش از رها کردن آن باز گذاشته بودند، می بستند. مواد قابل اشتعال را از خانه هایی که بیمه شده بودند دورمی کردند، مبلمان حصیری، هرگونه تزییناتی که قابل اشتعال بود را در زیرزمین انبار می کردند. آنهاهمچنین از تانک های آب برای تغذیه سیستم فواره های داخل چمن در هر خانه استفاده می کردند تا خانه ومحیط اطراف آن را مرطوب نگهدارند.

گروه موریس تلاشهایشان را روی خانه های بیمه شده ای متمرکز کردند که بدو توجه به ارزش بیمه شان در معرض تهدید بیشتری  بودند.
چاب، وایلد لند  یا موریس  هیچ کدام مسئولیت نجات خانه های بیمه شده ای که از آتش نجات یافتند را قبول نکردند. آنها این کار را محصول همکاری بیش از 1500 آتش نشان دانستند.

در برخی نمونه ها دریک خیابان فقط یک یا دوخانه نجات یافتند و بقیه خانه ها خاکستر شدند. در برخی دیگر دلیل نجات خانه ها آن بود که آتش نشانان توانستند  به موقع امنیت خانه را تضمین کنند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟