تامین ارز واحدهای تولید اقلام اساسی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که تحریمها میزان استفاده صنایع از منابع مالی را مضاعف کرده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سیستم بانکی مکانیزمهایی را به اجرا درآورده‌اند تا تاثیر تحریمها بر بخش صنعت و معدن کشور به حداقل برسد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا محسن صالحی‌نیا با بیان این‌که با استفاده از منابع بودجه، سیستم بانکی و دیگر منابع مالی درصدد حمایت از صنایع در شرایط کنونی هستیم، افزود: به موازات این روشها می توان از ظرفیتهای بازار سرمایه، بیمه و روشهایی مانند اعتبارسنجی واحدها نیز برای حمایت از صنایع استفاده کرد.

او با بیان این‌که تامین به موقع ارز واحدهای تولیدی برای واردات نهاده‌ها و مواد اولیه از دیگر برنامه‌های حمایت از تولید در شرایط کنونی است، گفت: در این زمینه تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولید اقلام اساسی در اولویت قرار دارد تا این واحدها بتوانند ارز را با حداقل نرخ و با امکان پرداخت و جابه‌جایی مناسب دریافت کنند.
پیشتر نیز رضا فاطمی‌امین – معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با موج جدید تحریمها علیه ایران به ایسنا گفته بود که کارگروه ویژه‌ای برای مقابله با تحریمها از حدود دو سال پیش تشکیل شده که در این کارگروه به صورت ریز کالاها و فن‌آوری‌های متاثر از تحریم شناسایی شده و برای تولیدکنندگان این کالاها و تجهیزات تشویق‌هایی لحاظ شد.
به گفته وی تحریمها در کوتاه مدت ممکن است هزینه‌های تولید را بالا ببرد، ولی در بلندمدت بسیار به نفع ما خواهد بود. تحریمها باعث می‌شود واحدهای تولیدی بدون درگیر شدن با مسائل مربوط به واردات تولید خود را حفظ کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  75  =  84