سال ۹۲ موسسه کوثر رسما به بانک تبدیل می شود

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر اظهار داشت: این موسسه تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به بانک انجام می دهد، هر چند شرایط اداری در دست ما نیست، اما نوید این امر را می دهیم که سال ۹۲ موسسه کوثر رسما به بانک تبدیل شود.

به گزارش ریسک نیوز، عیسی رضایی  در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تامین سرمایه 105 میلیارد تومانی توسط موسسان افزود: قرار است 45 میلیارد تومان باقی مانده از طریق پذیره نویسی تامین شود.

وی با اشاره به اخذ موافقت اصولی این موسسه از بانک مرکزی در سال 88، اظهار داشت: موسسه کوثر بر اساس چشم انداز خود باید در سال 94 جزء پنج بانک برتر خصوصی کشور باشد.
رضایی ادامه داد: این موسسه از اواخر سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و به سمت تبدیل شدن به بانک برتر حرکت می کند و موسسه را صرفا محل گذر می دانیم.
وی به سازماندهی تیم کاری این مجموعه پولی و مالی برای بهبود شاخص های عملکردی، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه ارزش آفرین اشاره کرد و افزود: تمام عملیات این موسسه در قالب نرم افزار کربنکینگ(یکپارچه) است و از ابتدا، فعالیت خود را با این نرم افزار شروع کرده است.
وی درباره مسایل حقوقی و ثبتی این موسسه گفت: از ابتدای شروع فعالیت با کارشناسان بانک مرکزی و به خصوص اداره نظارت این بانک در تعامل بودیم، پس از اخذ مجوز به دنبال پذیره نویسی سهام در بورس رفتیم و هم اکنون در اداره ثبت مشغول تهیه و تحویل آخرین مدارک مورد نیاز هستیم.
وی گفت: مجمع موسسه مالی و اعتباری کوثر پس از پذیره نویسی در شهریور ماه آینده برگزار خواهد شد و افزایش سرمایه نیز در مجمع مورد بحث قرار می گیرد و در دستور کار موسسان خواهد بود.
وی درباره ادغام این موسسه با بانک حکمت ایرانیان نیز گفت: این موسسه پذیرای هر موسسه و بانک خواهد بود، اما سهامی برای ارایه به دیگر بانک ها و موسسات نداریم.
رضایی تاکید کرد: تا کنون چند موسسه و صندوق نیز در موسسه مالی و اعتباری کوثر ادغام شده است.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون دریافت کارمزد توسط این موسسه خبر داد و گفت: میزان تسهیلات قرض الحسنه پنج میلیون تومان است.
وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها در سال 91 این موسسه می تواند 20 درصد از 'ای پی اس' ( شاخص سود) را محقق کند.
مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با اشاره به فعالیت این موسسه در سرمایه گذاری خارجی نیز گفت: بر همین اساس با یکی از کشورهای آفریقایی برای تولید در بخش کشاورزی و توتون به تفاهم رسیده ایم.
وی همچنین از تفاهم با یک خودروساز برای تولید وانت دو کابین با قیمت ارزان خبر داد و افزود: بزودی این خودرو به بازار عرضه می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  1  =