سردرگمی سرمایه داران نسبت به آینده قیمت جهانی طلا

بسیاری از سرمایه داران پس از کاهش میزان تورم در کشور چین نسبت به آینده ی اقتصادی در این کشور اظهار نگرانی کرده اند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از سایت طلا آسوشیتدپرس ، بنابر آخرین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی چین میزان تورم در ماه گذشته به پایین ترین میزان خود 29 ماه گذتشته رسیده است . این امر سبب شده است که بسیاری از سرمایه داران نسبت به اتخاذ تصمیم های جدید از سوی بانک مرکزی چین در جهت تقویت شرایط اقتصادی در این کشور امیدوار شوند.

بر اساس همین گزارش برخی از شاخص های مهم اقتصادی مرتبط نیز با افزایش رو به رو شده اند. شاخص بهای مصرف کننده با 2/2 درصد افزایش بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است .
علاوه بر این شاخص قیمت اقلام غذایی نیز با 3/8 درصد افزایش رو به رو شده اند که شرایط خوبی را برای آینده ی اقتصادی این کشور متصور نخواهند شد.
نخست وزیر چین در آخرین نظر خود اعلام کرده است که این کشور برای رهایی یافتن از این مشکل نیاز به طرح و برنامه های جدیدی از سوی بانک مرکزی این کشور دارد .یکی از راهکارهایی که او در این باره اعلام کرده است کاهش بهای حامل انرژی از قبیل سوخت می باشد. برای مثال کاهش بهای گازوئیل می تواند تاثیر مثبتی را بر میزان تولیدات این کشور بگذارد.
حال نگاه بسیاری از سرمایه داران به سوی تصمیماتی است که در آینده ای نزدیک از سوی بانک مرکزی چین و آمریکا اتخاذ خواهند شد .کشور آمریکا به عنوان اولین اقتصاد جهان و کشور چین به عنوان دومین اقتصاد جهان نقش بسیار مهمی را در تعیین تصمیمات سرمایه گذاران در آینده ایفا خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  +    =  19