تشکیل صندوق بیمه‌ای در سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تشکیل صندوق بیمه‌ای در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هزینه‌های مربوط به درمان را مستقیماً به مددجویان پرداخت کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، همایون هاشمی در نشست خبری خود که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته سازمان بهزیستی پس از سه دهه فعالیت اقدام به بازسازی و فعالیت‌های خود و همچنین شارژ سازمانی کرد.

وی تصریح کرد: نتیجه این بازسازی راه اندازی معاونت پیش‌بینی و اداره کل درمان و بیمه‌ای بود که یک فصل جدید از خدمات به جامعه هدف شروع شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: توسعه مبانی و برنامه‌های پیشگیری از جمله برنامه‌های سازمان در سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: در عرصه توانبخشی توجه ویژه‌ای به موضوع توانمندسازی چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اجتماعی بود که نتیجه آن در زمان کوتاه حاصل شد.
هاشمی با اشاره به توجه سازمان بهزیستی به موضوع مسکن و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی خاطرنشان کرد: 62هزار فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد شد که امسال نیز بنا داریم این آمار را با همکاری دستگاه‌های مربوط به 80هزار فرصت شغلی برسانند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: راه‌اندازی مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی، تولید محتوای تربیتی برای مهدهای کودک برای نخستین بار، تقویت اورژانس اجتماعی و همچنین استخدام سه هزار و 600 نفر در مناطق کم برخوردار بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده سازمان در سال گذشته بود.
هاشمی ادامه داد: در حال حاضر مراکز اورژانس اجتماعی به 160 مرکز رسیده است که تا پایان دولت بنا داریم این آمار را به 400 مرکز برسانیم و تقریبا کل کشور را تحت پوشش اورژانس اجتماعی قرار دهیم. ضمن اینکه لایحه تثبیت اورژانس اجتماعی نیز به هیئت دولت ارسال شده است.
وی در ادامه نشست خبری خود ادامه داد: بودجه سازمان بهزیستی امسال بین 30 الی 33درصد رشد داشته است که این آمار نسبت به 10سال اخیر بی سابقه بوده است و این در حالی است که علیرغم افزایش اعتبارات هنوز به شرایط آرمانی نرسیده‌ایم و باید مشارکت مردم را در این بخش داشته باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور به برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تشکیل کانون خیرین سازمان بهزیستی و همچنین تشکیل کانون بانوان خیر از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در ماه مبارک رمضان است.
هاشمی در خصوص قانون استخدام 3درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی افزود: مکاتبات لازم دستگاه‌های مربوطه در این خصوص صورت گرفته است به طوری که سازمان تأمین اجتماعی برای امسال سهمیه‌ای را برای معلولان در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی در بخش ضمانت تسهیلات بانکی است که با تعاملی که با بانک مرکزی صورت گرفته است قرار است مستمری و یا یارانه‌ای که مددجویان سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند به عنوان ضمانت وام محسوب بشود.
هاشمی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در توسعه مبانی بیمه اجتماعی و درمانی برنامه ویژه‌ای را طراحی کرده است به طوری که بنا داریم صندوق بیمه‌ای را در سازمان بهزیستی تشکیل دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی در خصوص خدمات صندوق بیمه‌ای بهزیستی تأکید کرد: بنا داریم پرداخت مستقیمی را در حوزه درمان به مددجویان داشته باشیم و در واقع صندوق بیمه‌ای مورد نظر یک عمر بیمه تکمیلی محسوب می‌شود.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: گزارش مناسب سازی از سوی سازمان بهزیستی در حال جمع آوری است که در مردادماه به دولت ارسال خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص پایانه مسافربری معلولان خاطرنشان کرد: این پایانه در غرب تهران با همکاری شهرداری راه‌اندازی خواهد شد که در گام اول 50 ون مناسب سازی شده وارد سیستم حمل و نقل می‌شود.
وی افزود: هزینه‌ای که ون‌های مناسب سازی شده از معلولان دریافت می‌کنند قطعا کمتر از رقمی است که در بازار مرسوم است. ضمن اینکه این هزینه در یک کمیته مشترک تصویب می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: سال گذشته حدود 300 کمپ درمانی در کشور وجود داشت که این آمار الان به 500 کمپ رسیده است که تا پایان سال بنا داریم این امار را به 800 کمپ در سطح کشور برسانیم ضمن اینکه در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد برنامه‌های خوبی تدوین شده است.
وی بیان داشت: در حوزه پیشگیری رقم 4میلیارد و 300 میلیون تومان محقق شده است که با مکاتبهای که با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شده است بنا داریم همین رقم را از وزارتخانه دریافت کنیم که خوشبختانه آنها نیز وعده های خوبی را در این خصوص داده‌اند.
هاشمی آگاه سازی عمومی را در حوزه پیشگیری را از اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: قبل از آشنایی مردم با مواد مخدر باید آشنایی برای مقابله با با مواد مخدر وجود داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در بحث زنان سرپرست خانوار نیز امسال رشد بودجه 20درصدی را شاهد هستیم ضمن اینکه سال گذشته 55هزار زن سرپرست به خانوار از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند.
هاشمی تأکید کرد: سازمان بهزیستی هیچ خط قرمزی برای اعلام آمار ندارد و در واقع خط قرمز ما سلامت و روان و بهداشت جامعه است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از کارمندان ما آمار کاهش سن زنان بزهکار را اعلام کرده است گفت: این آمار غیرقابل بود است ضمن اینکه در حال حاضر آمار زنان بزهکار در کشور با وجود مداخله‌های سازمان کاهش پیدا کرده است.
هاشمی در ادامه نشست خبری خود در خصوص فعالیت خانه‌های سلامت در کشور گفت: در حال حاضر در کل کشور خانه‌های سلامت راه‌اندازی شده است که این خانه‌ها ظرفیت نگهداری 30 نفر را دارد که بر اساس آمار خانه‌های سلامت در حال حاضر کمتر از ده درصدشان پر شده است.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح آفتاب یکی از طرح‌های موفق سازمان بهزیستی در دوره جدید فعالیت این سازمان بوده است که در حوزه توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی معلولان پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان در خصوص برنامه‌های هفته بهزیستی خاطرنشان کرد: در این هفته 5هزار واحد مسکونی به معلولان واگذار می‌شود ضمن اینکه طرح‌های مختلف اشتغال و همچنین پروژه‌های سفرهای استانی افتتاح خواهد شد همچنین در هفته بهزیستی مراکز مشاوره دولتی خدمات رایگان به شهروندان خواهند داد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟