همایش بانکداری اسلامی در کشور جیبوتی

فرصتها و چالشهای فرا روی بانکداری اسلامی قرار است در نشست آتی بانکداری اسلامی در کشور جیبوتی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا ، بانکداری اسلامی فرصتهای زیادی برای گسترش و رونق فعالیت خود در کشورهای آفریقایی دارد و می تواند در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی آفریقا سرمایه گذاری کند . ابعاد مختلف این مساله قرار است در همایش بین المللی بانکداری اسلامی که قرار است روزهای ششم و هفتم نوامبر در کشور جیبوتی برگزار شود ، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد .

بر اساس این گزارش ، این همایش قرار است با حمایت بانک مرکزی جیبوتی برگزار شود . دیوید مک لین رییس برگزاری این همایش و کنفرانس بین المللی تاکید کرد طی ده سال گذشته حجم مبادلات تجاری بین آفریقا و سایر کشورهای جهان به شدت افزایش داشته است و مبادلات تجاری آفریقا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تنهایی با رشد 170 درصدی روبرو شده است .
بر این اساس ، وی تصریح کرد بی شک بانکداری اسلامی و استفاده از ابزارهای تامین مالی اسلامی تاثیر زیادی بر افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی خواهد داشت . بانکداری اسلامی همچنین می تواند نقش مثبتی بر افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری کشورهای خاور میانه و آفریقا داشته باشد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  5  =