کمبود ۵۰۰میلیارد تومانی‌ صندوق بیمه بیکاری

مدیرکل فنی درآمد صندوق تامین اجتماعی گفت: طرح دو فوریتی «بیمه کارگران ساختمانی» در نخستین هفته پس از تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،محمدحسن زدا  اظهار کرد: مجلس در قالب این طرح به سوالات صندوق تامین اجتماعی پاسخ می‌دهد، چراکه از مجلس درباره "قانون بیمه کارگران ساختمانی" درخواست استفساریه کرده بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بیمه کارگران ساختمانی متوقف نشده است و صندوق بر طبق تکلیف قانونی خود اقدامات لازم برای پوشش بیمه 100 هزار کارگر ساختمانی انجام داده و 100 هزار کارگر هم در نیمه دوم سال بیمه می‌شوند.


مدیرکل فنی درآمد صندوق تامین اجتماعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا، با اشاره به کمبود منابع 500 میلیارد تومانی صندوق بیمه بیکاری نیز عنوان کرد: این امر برای تامین اجتماعی مشکلاتی ایجاد کرده است، چرا که صندوق بیمه بیکاری، صندوق خاصی است و تامین اجتماعی نمی‌تواند منابعش را از محل درآمدی دیگری تامین کند و همواره مقدار خروجی‌هایش بیش از ورودی‌هایش بوده است.


زدا همچنین اظهار امیدواری کرد که با تصویب قانون جدید بیمه بیکاری، مشکلات این بیمه برای همیشه رفع شود.
وی در ادامه تشریح کرد: مقرر شده پس از تصویب و ابلاغ قانون جدید بیمه بیکاری، 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی کمک و بدین‌ترتیب مشکلات این صندوق برای همیشه حل می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟