منابع داخلی بانکها برای نوسازی بافت فرسوده

در سال جاری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده برای نوسازی خود از منابع داخل بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا مجید کیان‌پور معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره تعداد واحدهایی که امسال در بافت‌های فرسوده احیا می‌شوند،به اظهار کرد: در سال جاری برنامه پرداخت تسیهلات به 200 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: صد هزار واحد از محل خط اعتباری مسکن مهر که از طریق مسکن مهر پرداخت می‌شود تسهیلات دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: سازندگان، انبوه سازان و افراد ذی‌صلاح می‌توانند افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات را معرفی کنند. چنانچه زیر پنج واحد باشد در ابتدا نیازی به معرفی افراد نیست و می‌توانند در پایان ساخت و ساز در مرحله فروش اقساطی افراد را معرفی کنند.
کیان‌پور در ادامه با بیان این‌که در موارد بالای پنج واحد، افراد واجد شرایط در مرحله سوم باید توسط سازندگان و انبوه‌سازان معرفی شوند، خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط کسانی هستند که فرم «ج» آن‌ها سبز بوده و پیش از این از دولت زمین یا وام یارانه‌دار دریافت نکرده باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ تسهیلات این صد هزار واحد، گفت: نرخ تسهیلات در کلانشهر تهران 9 درصد، در مراکز استان‌ها هفت درصد و در سایر شهرها نیز چهار درصد است.
وی درباره مساحد بافت فرسوده در تهران بیان کرد: در کلیه مناطق شهر تهران به جز دو منطقه بافت فرسوده به مساحتی نزدیک سه هزار و 268 هکتار وجود دارد.
کیان‌پور افزود: صد هزار واحد مسکونی دوم که در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت می‌کنند از محل منابع داخلی بانک‌ها است که از طریق کارگروه مسکن کشور در اردیبهشت به تصویب رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق بانک مرکزی بین بانک‌های عامل ملی، ملت، سپه، تجارت، رفاه و صادرات توزیع شده است.
وی با تاکید بر این‌که بانک ملی سهمیه خود را به طور کامل به شبکه بانکی خود ابلاغ کرده است، تصریح کرد:‌ سایر بانک‌ها حدود 50 درصد از سهمیه خود را به شبکه‌های بانکی ابلاغ کرده‌اند حدود 44 هزار واحد از مجموع این صد هزار واحد از سوی بانک‌ها تسهیلات به آن‌ها ابلاغ شده است.
کیان‌پور اظهار کرد: امیدواریم پس از جذب این 44 هزار واحد مابقی واحدها نیز از طریق بانک‌ها ابلاغ شده تا به پیش بینی خود دست یابیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟