مهریه را مانند بیمه اجباری پیگیری می‌کنیم

رییس ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر واجد شرایط کمک هستند و امیدواریم که ستاد دیه با کمک خیران و مردم بتواند گامی در جهت آزادی این افراد بردارد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا سید اسدالله جولایی تصریح کرد: آمار ما در زندان‌ها متغیر است اما در حال حاضر افرادی که واجد شرایط کمک ستاد دیه هستند 11 هزار نفرند که شامل بدهکاران دیه، جرایم غیرعمد و محکومان مالی در جرایم غیر کلاهبرداری می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشن گلریزان ستاد دیه در ماه رمضان سال جاری اظهار کرد: از فردا طبق جدولی که از استان‌ها داریم جشن‌های گلریزان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز می‌شود.
رییس ستاد دیه خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانند در جشن‌های گلریزان شرکت کنند، می‌توانند از طریق خودپردازهای بانک ملت، تجارت، رفاه و صادرات کمک‌های خود را به ستاد دیه واریز کنند. همچنین اگر علاقمند باشند می‌توانند کمک‌های خود را به حساب‌های جام بانک ملت به شماره 74/74، بانک تجارت مرکزی به شماره حساب 7777، بانک رفاه مرکزی به شماره حساب 2240 و بانک ملی به حساب سیبا به شماره 0155550000004 واریز کنند.
جولایی تصریح کرد: امیداوریم ستاد دیه مسئله مهریه را مانند قانون بیمه اجباری شخص ثالث در مجلس حل کند.
وی در پایان یادآور شد: اگر قانون بیمه اجباری شخص ثالث اصلاح، بررسی و اجرا نمی‌شد ما اکنون بین 50 تا 60 هزار نفر زندانی تصادفات داشتیم اما امروز با تلاشی که شد حداکثر افرادی که در بحث رانندگی در زندان هستند حدود 1000 تا 1200 نفر هستند و جمعا بدهکاران دیه 2200 نفرند. این کاهش آمار زندانیان بعد از 40 سال دستاورد بزرگی بود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟