اجرای هفتگی پزشک خانواده در استان ها

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه استانها در حال آماده سازی زیر ساختهای لازم برای اجرای برنامه پزشک خانواده هستند و حداقل هفته‌ای یک دانشگاه و استان تحت پوشش این برنامه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ریسک نیوز، مرضیه وحید دستجردی که به منظور افتتاح برنامه پزشک خانواده به استان مازندران سفر کرده است،  افزود: امروز در استان مازندران، پزشکان در دو دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل برای حضور در این برنامه ثبت نام کردند که در ساری 850 پزشک عمومی و 350 پزشک متخصص و در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز 195 پزشک عمومی و 75 پزشک متخصص تا کنون ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده ، برنامه ای عدالت محور در نظام سلامت است ،گفت: این برنامه در حال حاضر در بیش از 40 کشور پیشرفته و توسعه یافته دنیا در حال انجام است و رضایتمندی مردم را همراه داشته و  قدمتی 70 ساله دارد.
وحید دستجردی، تسهیل در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی، افزایش پاسخگویی به مردم  جلو گیری از هزینه های تکراری مانند سی تی اسکن و ام آرِی، کاهش فرانشیز بستری بیماران در بیمارستانها از 10 درصد به 5 درصد و ارائه خدمات کیفی و مناسب با کمترین هزینه را از مزایای اجرای برنامه پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: با اجرای این برنامه ،هزینه خدمات از جیب مردم طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه به 30 درصد کاهش می یابد و در مرحله بعدی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اختصاص 6 هزار میلیارد بودجه 91 در مجلس به وزارت بهداشت، کل هزینه های بستری مردم  به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
برنامه پزشک خانواده پس از اجرای آزمایشی در 3 استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهار محال بختیاری تا کنون در استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی تهران و در استان مازندران به اجرا در آمده است و قرار است این برنامه به زودی در همه استان های سراسر کشور به اجرا در آید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟