هزاران اصفهانی بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار نفر در استان زیر پوشش خدمات بیمه بیکاری قرار دارند.

به گزارش ریسک نیوز، غلامعلی قادری  با اشاره به اینکه استان اصفهان یک استان صنعتی به شمار می‌رود و به طور طبیعی نوسانات موجود در شرایط کاری این صنایع نیز متغیر است، افزود: البته تعداد افراد قرار گرفته تحت پوشش بیمه بیکاری ناچیز به شمار می‌رود زیرا این استان از تعداد زیادی نیروی مشغول به کار در حوزه صنایع و خدمات برخوردار است.

وی با اشاره به تعداد کارگران بیمه‌شده در استان اصفهان تاکنون، اظهار داشت: آمار موجود نشان می‌دهد که هم‌اکنون 900 هزار نفر کارگر تحت پوشش بیمه‌درآمده‌اند و از خدمات بیمه استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین با اشاره به شکایات ارائه شده به این اداره‌کل تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 30 هزار مورد شکایت به این اداره‌کل ارجاع داده شد و اداره‌کل تعاون نیز سعی کرد با درنظر گیری شرایط ممکن، به این شکایات رسیدگی کند.

وی پروسه بررسی این شکایات را زمان‌بر و حساس دانست و اضافه کرد: بررسی، تحقیق و اعلام حکم، یک مسیر مشخص شده است که به منظور ختم پرونده‌شکایت‌های ارجاع شده به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید طی شود بر همین اساس، روند بررسی یک پرونده، زمان‌بر و حساس است و باید با جدیت ادامه یابد، هر چند که این موضوع، وظایف بسیار سنگینی را بر دوش اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌دهد.

قادری با تاکید بر اینکه جمعیت کارگری در استان اصفهان کم نیست، ادامه داد: هم‌اکنون هشت هزار و 500 واحد صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند که خود لزوم توجه به مسائل و مشکلات جامعه کارگری را دو چندان می‌کند.
وی مهمترین وظیفه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد همفکری و تعامل دانست و گفت: از نظر ما، این اداره‌کل باید در میان چهار قشر اجتماعی مانند تعاونگران، کارگران، کارفرمایان و دولت تعادل، همفکری و تعامل ایجاد کند بر همین اساس، ایجاد این تعامل کار بسیار سختی است و لازم است که با حساسیت و دقت بالایی انجام شود. 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟