تشکیل کنسرسیوم برای بیمه نفتکش‌ها

معاون فنی بیمه ایران با اشاره به تشکیل کنسرسیومی برای بیمه نفتکش‌های ایرانی گفت: بیمه این نفتکش‌ها با کمک شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس سیاوش سعیدیان در خصوص بیمه کشتی‌های حامل نفت کشور اظهار داشت: کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بیمه داخلی به رهبری بیمه ایران شکل گرفته که کار بیمه نفتکش‌هایی را که صادرات نفت خام ایران و مشتقات آن را به عهده دارند، انجام می‌دهد.

معاون فنی بیمه ایران اضافه کرد: بخش عمده این فعالیت برعهده بیمه ایران است که شامل بیمه محموله‌های صادراتی نفتی کشور و ورود فرآورده‌های نفتی است.
سعیدیان با اشاره به موفقیت مؤسسه بیمه کیش در صدور بیمه‌نامه مسئولیت نفتکش‌های ایرانی گفت: بیمه ایران نیز کار مشابه این فعالیت را انجام می‌دهد و در برخی موارد قبولی اتکایی خارجی نیز داریم.
وی با بیان اینکه محموله‌های نفتی صادراتی ایران غالبا تحت پوشش بیمه ایران است، اظهار داشت: بیمه بدنه نفتکش‌ها نیز با کمک دو شرکت بیمه‌ای دیگر در ایران انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش ، جواد سهامیان، مدیر عامل بیمه ایران نیز در مورد آخرین وضعیت بیمه نفتکش‌های داخلی گفت: براساس کلوپ پی اند آی (P&I) بیمه ایران در قالب کنسرسیوم و صندوق اتکایی دولت اقدام به بیمه نفتکش‌های داخلی در راستای ارائه خدمات بیمه ای برای نشست نفتکش‌ها، کشتی‌ها و محمولات آنها می‌کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟