۶۵ درصد اوراق گواهی حق تقدم صادره تبدیل به مسکن شد

رییس کل طرح و برنامه بانک مسکن گفت : براساس آمار موجود تاکنون ۶۵ درصد اوراق گواهی حق تقدم صادره از سوی این بانک مربوط به حساب ممتاز از سوی متقاضیان استفاده از تسهیلات تبدیل به واحد های مسکونی شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایرنا، نادر قاسمی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی بانک مسکن از محل اوراق مذکور از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد ریال بود .

وی یادآور شد : انتظار می رود حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز به تدریج جایگزین حساب صندوق پس انداز مسکن این بانک شود و افراد در کوتاه مدت از مزایای حساب ممتاز تحت عنوان اوراق گواهی حق تقدم برخوردار شوند.

به گفته قاسمی اکنون علاوه برخی بانک ها ، بسیاری از موسسه های مالی واعتباری با توجه به سود فروش اوراق گواهی حق تقدم ، به عنوان مشتریان این حساب محسوب می شوند و با سپرده گذاری در این حساب می توانند سود مورد انتظار سپرده گذاران خود را تامین کنند .

آمارها نشان می دهد استان تهران 40 درصد منابع بانک مسکن را در سه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داد ، 25 درصد مصارف و 38 درصد مطالبات را داشت .

براساس مصوبه هیات وزیران برای کمک به تامین مالی طرح مسکن مهر سال 1389 مجوز انتشار 70 هزار میلیارد ریال ' اوراق مشارکت طرح مسکن مهر ' از سوی بانک مذکور صادر شد که تا پایان اسفند 1389 مبلغ 51 هزار میلیارد و 400 میلیون ریال آن فروخته شد .

قاسمی از افزایش نرخ سود سپرده سرمایه گذاری ممتاز 9 ماهه با مانده حداقل یک میلیارد ریال از 15 به 17 درصد خبرداد و گفت : در سپرده یاد شده انتخاب های گوناگونی برای افراد برای دستیابی به سود وجود دارد ،نوع حساب افتتاحی و میزان سپرده گذاری موجب خواهد شد تا از 10 الی 18 درصد سود به مشتری پرداخت شود.

بانک مسکن از سال 1388 به عنوان بانک تخصصی مسوول اعطای طرح مسکن مهر شد که در نخستین سال 10 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در قالب مسکن مهر پرداخت کرد.

تاکنون در طرح مسکن مهر این بانک بیش از 388 هزار میلیارد ریال قرارداد اعطای تسهیلات امضا کرده و افزون بر 292 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این طرح اعطا کرد .

میزان تعهد بانک مسکن در طرح یادشده با افزایش 60 هزار میلیارد ریالی در سال جاری به رقم 480 هزار میلیارد ریال رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  7  =  8