تسهیلات ۷هزارمیلیارد تومانی صندوق توسعه‌ملی به صنعت

عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی از آغاز پرداخت تسهیلات ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس،محمود دودانگه اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده،تسهیلات ارزی و ریالی از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت اختصاص خواهد یافت.در این راستا تفاهمنامه‌هایی بین صندوق و وزارت صنعت و خانه صنعت منعقد و مقدمات اجرای کار نهایی شده است.

وی ادامه داد: از هفته آینده پرداخت تسهیلات بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به ارزش 7 تا 8 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی آغاز می‌شود که برای پرداخت این تسهیلات، رشته‌های صنعتی اولویت‌بندی شده‌اند.

دودانگه با بیان اینکه اولین گروه از واحدهای صنعتی هفته آینده از تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: از بانک‌های عامل تعهد گرفته‌ایم که به میزان منابع صندوق و با احتساب سود 10 درصد (پرداختی به صندوق) و همچنین با اضافه کردن بخشی از منابع خود به این تسهیلات نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی با حداکثر سود 16 درصد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سقفی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در نظر گرفته نشده است، گفت: بنگاه‌های صنعتی اگر از ضوابط مورد نیاز برخوردار باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی افزود: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها تقاضای واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را به وزارت صنعت ارائه می‌کنند که این درخواستها در کارگروه اصلی متشکل از نمایندگان صندوق و وزارت صنعت بررسی و نهایی می‌شود.

وی توضیح داد: تسهیلات صندوق توسعه ملی متناسب با نیاز و شرایط بنگاه‌های تولیدی پرداخت می‌شود و سقفی برای آن مشخص نشده است.

به گفته دودانگه، محدودیتی برای رشته‌های صنعتی دریافت کننده تسهیلات وجود ندارد ولی رشته‌های صنعتی اولویت‌بندی شده‌اند و صنایعی که زنجیره ارزش طولانی دارند در اولویت قرار خواهند داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  −    =  70