کاهش چک های برگشتی مشتریان پست بانک

با توجه به رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی در ارائه دسته چک به مشتریان توسط شعب پست بانک مناطق تهران و استان البرز، میزان چک های برگشتی شعب تحت پوشش مناطق مذکور با ۴ درصد همچنان روبه کاهش بوده و بالاتر از استاندارد شبکه بانکی است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران بنابراعلام اداره کل خزانه داری و مبادلات؛ طی آذرماه سال جاری میزان چک های برگشتی شعب تحت پوشش مناطق یک و دو تهران و همچنین استان البرز به طور میانگین به 4 درصد تقلیل یافته که این نشان از استقبال مشتریان و اصناف و بازاریان از چکهای این بانک می باشد.

بنابراین گزارش طی این مدت شعب؛ ستارخان و شهریار منطقه یک تهران به ترتیب با 2 و 3 درصد، شعبه اندیشه البرز بدون برگشتی و همچنین شعب 15 خرداد و شهید بهشتی منطقه دو تهران به ترتیب با یک و2 درصد کمترین چکهای برگشتی را در طی این مدت داشته اند.

بنابراین گزارش در طی آذرماه سال جاری؛ بیش از 14هزار و 635 فقره چک مشتریان پست بانک مناطق مذکور از طریق سامانه کلر این بانک و سایر بانک ها کارسازی شده بود که از مجموع آن فقط 527 فقره معادل 4 درصد برگشت شده است.

گفتنی است روساء و کارکنان واحدهای اجرائی پست بانک تلاش می کنند با رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی و آئین نامه های داخلی و همچنین نظارت بیشتر بر امور و اعتبارسنجی مشتریان میزان چک های برگشتی را به کمترین حدممکن کاهش دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟