اسپانیا؛ در صدر فهرست خرید آن لاین بیمه در جهان

طبق آخرین گزارش منتشر شده، اسپانیا در میان کشورهای اروپایی و جهان بیشترین فروش آن لاین بیمه نامه را به خود اختصاص داده است,بیشترین خرید آنلاین بیمه نامه ها از طریق تلفن همراه و تبلت در میان کشورهای جهان و به ویژه در بین کشورهای اروپایی به این کشور تعلق دارد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو هلث، بیشترین خرید آنلاین بیمه نامه ها از طریق تلفن همراه و تبلت در میان کشورهای جهان و به ویژه در بین کشورهای اروپایی به اسپانیا تعلق دارد.

 

طبق تحقیقات انجام شده توسط "فین رکورد" یک مرکز مشاوره و تحقیقات تجاری در لندن، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و بریتانیا در زمینه فروش آن لاین بیمه رکوردار هستند.

 

مشتریان در اسپانیا بیشتر تمایل دارند تا بیمه های مانند عمر، مسکن را به صورت آن لاین و از طریق موبایل و تبلت های خود خریداری کنند.

 

بنا بر این گزارش، حدود 34.2 درصد اسپانیایی که در این تحقیقات شرکت کرده اند، گفته اند که معمولا بیمه های خود را به وسیله موبایل و تبلت های خود خریداری کنند. این رقم تقریبا دو برابر آماری است که در دیگر کشورها گزارش شده است.

 

در این گزارش آمده است که در سایر کشورها این رقم به طور میانگین 16.1 درصد است. این در حالی است که در آلمان 6.9 درصد خریدهای بیمه ای توسط موبایل و تبلت ها انجام می شود.

 

به گفته کارشناسان، استفاده از این تکنولوژی ها به شدت به سن افراد بستگی دارد. مشتریان بین 18 تا 34 سال سن، بیشتر خواهان خرید بیمه نامه از طریق موبایل و تبلت هستند. 29.7 درصد افراد بین 18 تا 34 سال نیز از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند. این در حالی است که 19.3 درصد، افراد حدود 30 تا 35 سال خواهان خرید بیمه به صورت آن لاین هستند. این رقم در بین افراد 55 سال و بیشتر، به 11.5 درصد می رسد.

 

در این گزارش آمده است که استفاده از تکنولوژی جدید به عنوان یکی از کانال های توزیع نه تنها در صنعت بیمه بلکه در دیگر صنایع در جهان در دستور کار قرار دارد. مزایای استفاده از این تکنولوژی ها باعث شده است بخش عظیمی از سرمایه گذاری های بیمه گران در این حوزه به کار گرفته شود. از دید شرکت های بیمه در جهان این روش ها باید جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار گیرد.

 

تحلیل گران معتقدند که نبود زیرساخت های مناسب مخابراتی و الکترونیکی حق بیمه و دریافت خسارت، در کشورهای در حال توسعه مانع گسترش فروش الکترونیکی بیمه است. همچنین نقص انتقال اطلاعات، ممکن است اعتبار و کارآمدی یک قرارداد بیمه ای را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات جدی ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  18