احتمال دریافت فرانشیز در نسخه ۰۲ پزشک خانواده

سرپرست سازمان بیمه سلامت ضمن یادآوری اجرای آزمایشی نسخه (۰۲) پزشک خانواده در استان قزوین آنهم پس از اعمال تغییراتی، در این باره گفت: در نسخه (۰۲) که هم‌اکنون در برخی استان‌های کشور در حال اجراست، هزینه دارو و ویزیت پزشک برای مراجعه کنندگان رایگان است، اما در نمونه‌ جدید این نسخه، ممکن است درصدی از هزینه‌ها را مردم بپردازند.

به گزارش ریسک نیوز،سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با ایسنا دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را کاهش بار مراجعات القایی، بیش از اندازه و خارج از نیاز عنوان کرد.

وی با این گفته که دریافت فرانشیز منطقی از مردم باعث محدود شدن مراجعات اضافی به پزشک می‌شود، درباره میزان هزینه‌ای که قرار است مردم پرداخت کنند، گفت: رقم فرانشیز در ستاد پزشک خانواده که نمایندگان بیمه، وزارت بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند، مصوب می‌شود.

عمادی، البته ایجاد محدودیت مراجعه برای بیماران را مشمول اجرای نمونه جدید نسخه (02) پزشک خانواده ندانست.

سرپرست سازمان بیمه سلامت با اشاره به مصوبه دولت و با بیان این‌که هدف از اجرای نسخه‌های متفاوت طرح پزشک خانواده مقایسه همه نمونه‌ها با هم و انتخاب نمونه با کیفیت‌تر است، عنوان کرد: هیچ کدام از این نمونه‌ها منافاتی با یکدیگر ندارند و کلیت‌شان همان سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع است اما در روش‌های اجرا و رسیدن به هدف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

وی هم‌چنین در خصوص کلیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور توضیح داد: پس از اجرای نسخه (01) پزشک خانواده به صورت پایلوت در چند استان کشور، نتایج آن بررسی و در نهایت نسخه (02) نوشته شد که این نسخه نیز هم‌اکنون در استان‌های مازندران فارس، سیستان و بلوچستان و نیز بخش‌هایی از تهران در حال اجراست.

 

 

عمادی علت انتخاب استان قزوین برای اجرای آزمایشی نمونه جدید نسخه (02) پزشک خانواده را اینگونه عنوان کرد: اجرای نسخه 02 نیازمند آمادگی بیمه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و همچنین پزشکان و مراکز درمانی است؛ با توجه به موضوعات اشاره شده، استان قزوین دارای زیرساخت‌های آماده‌تری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  5  =