بیمه گزاران به دنبال فرصتهای سرمایه گذاری/دو شرط اصلی موفقیت شرکت های بیمه

چشم انداز جهانی صنعت بیمه در ۲۰۱۳

براساس تحقیق « چشم انداز جهانی صنعت بیمه در ۲۰۱۳» که توسط موسسه بلک راک نوشته شده، احتمال دارد بیمه گذاران میزان تخصیص دارایی های در آمدی ثابت خود در ۲۰۱۳ دوباره بررسی کنند زیرا نرخ کم سود سبب شده سوددهی و مدلهای تجاری به چالش کشیده شوند./موفقیت شرکت بیمه همیشه روی دو نکته متمرکز است؛ دوراندیشی برای تغییر نیازهای مشتریان و تولید محصولات و راه حلهای جدید برای پرداختن به این نیازها

به گزارش ریسک نیوز، دیوید لوماس مدیر بخش موسسات مالی در بلک راک دراینباره می گوید:مقطع حساسی برای بیمه گزاران فرارسیده است زیرا امتداد کاهش نرخ سود ، چشم انداز درآمد زایی برای این شرکتها را  به چالش می کشد و  به مدلهای تجاری آنان فشار وارد می کند.  کارشناسان پیش بینی می کنند  دست اندرکاران صنعت  روشهای نوینی برای دستیابی به سود بیابند  تا به این ترتیب   چالشهای  پیچیده موجود در محیطهای سرمایه گزاری  برطرف کنند و بتوانند با قوانین بعد از بحران مالی جهان، هماهنگ شوند.

 به عقیده بلک راک، نکات کلیدی که در تحقیق در نظر گرفته شده است،   عوامل شکل دهنده صنعت بیمه هستند مانند چشم انداز درآمد بخش، اهداف سوددهی  و تکنیکهای  تخصیص سرمایه . این عوامل  چشم اندازی برای بستر روبه رشد قانونگذاری فراهم میکنند.

 لوماس در ادامه می افزاید: نه تنهامیزان سوددهی کم شده است، بلکه عواید سرمایه گذاری بیمه گزاران ( که از دارایی درآمد های ثابت است   و باید با میزان اعتباراتشان همسان بود) نیز کاسته شده است و به همین دلیل دسترسی به سود و درآمد سخت تر شده است. خرید  دارایی درآمدهای ثابت درکنار  عطش جهانی برای درآمدزایی و امنیت  محیطی خلق کرده است که سهام های جدیدتر  صادر می شود که نرخ بهره کمتری دارند اما ماندگارترند.

در نتیجه  ریسک نرخ بهره به طرز قابل توجهی افزایش می یابد.   بیمه گزاران  در مواجهه با  دوراهی  نیاز به جریان قابل پیش بینی پول نقد( برای پرداخت  ادعاهای مشتریان) و  ضمانت پوشش بیمه،  باید  در زمینه تخصسص درآمدهای ثابتشان، گزیده کارتر و فرصت طلب تر از قبل باشند.

 شکنندگی  بازار کنونی، تغییرات قانونگذاری و افزایش سرمایه، بانکها را مجبور می کند تجارتهای کنونی خود را کاهش دهد،   دارایی هایش را بفروشد و ریسکها را منتقل کند. لوماس پیش بینی می کند  بیمه گزاران بزرگتر  با جستجو برای سوددهی بیشتر، به  پر کردن این شکاف کمک می کنند.

 او می گوید: پیش بینی می کنیم برخی شرکتهای بیمه  از شرایط استفاده می کنند و خود را بیشتر در برابر  سرمایه های غیر شناور قرار می دهند به خصوص سرمایه هایی که  جریان پول نقد قابل پیش بینی دارند مانند  پروژه های مالی زیر بنایی.

 در این اواخر بلک راک   تیم سرمایه گذاری زیربنایی در اروپا را تاسیس کرد تا به تقاضای بیمه گزارانی  پاسخ دهد که به دنبال   درآمدهای قابل پیش بینی بلند مدت هستند. علاوه برآن بلک راک همچنین پیش بینی می کند  ریزش درونی به حوزه هایی مانند فرصتهای اعتباری، بدهی های حوزه مسکن و زمین، خانه سازی گروهی، وامهای بانکی با سود بالا و  استراتژیهای  بخش بندی شده برای سهام افزایش یابد.

 همچنین پیش بینی می شود بیمه گزاران به فرصتی فراتر از سهام های پرسود چشم بدوزند و  فرصتهای مناسبی را در وامهای بانکی بیابند.
 لوماس در این باره می گوید: ممکن است بیمه گزاران به دنبال رشد و سود بیشتر سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور باشند تا به این ترتیب عوایدی شان را تعدد بخشیده و بیفزایند.  بلک راک  همچنین پیش بینی می کند علاوه بر بدهی های  ارزی قدیمی  در بازارهای نوظهور، تقاضا برای  وامهای شرکتی  در بازارهای نوظهور افزوده شود.

 از سوی دیگر انتظار می رود بیمه گزاران به طرز فزاینده ای با استفاده از سرمایه های  ارزی، استراتژیهای سرمایه گذاری متعددی  اجرا کنند. برای مثال لوماس معتقداست بیمه گزاران در  کشورهای توسعه یافته قصد دارند از درآمدهای ثابت  و قدیمی داخلی که مقدارشان کم است، فراتر بروند و به همین دلیل  دارایی هایشان را در اعتبارات  انعطاف پذیر سرمایه های ارزی به کار میگیرند.

 موفقیت شرکت بیمه  همیشه روی  دو نکته متمرکز است؛ دوراندیشی برای  تغییر نیازهای مشتریان و تولید محصولات و راه حلهای جدید برای پرداختن به این نیازها. ETF روشی کارآمد و موثر برای بیمه گزاران هستند که به صورت پول نقد یا تخصیص دارایی ها به کار می روند. به عنوان مثال  فهرست درآمدهای ثابت بازارهای نوظهور محدود است( که ممکن است از تاثیرگذاری  سرمایه گذاری با روشهای معمول بکاهد).  ممکن است ETFها  این فرایند را کارآمدتر کنند.  بیمه گزاران مشتاق همکاری با مشتریان هستند تا به آنان نشان دهند چگونه  ETF ها را موثرتر  در پرتفولیو سرمایه گزاریشان به کار گیرند  و به دنبال  ابداع محصولاتی هستند که نیازهای خاص آنان را برآورده می کند.
 
لوماس در آخرمیگوید: چشم اندازی که امروز ارائه کردیم نشاندهنده نگاه بلک راک به مدیریت   دارایی های صنعت بیمه به طور جهانی و تعهد شرکت به حمایت از بیمه شدگان است.

 این موسسه  تهیه کننده خدمات مشاوره ، مدیریت خطر، مدیریت  سرمایه گذاری برای موسسات و افراددر سراسر جهان است.

منبع:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  −  26  =