در پُفک فروشی ها بیمه نامه صادر می شود

کریمی با انتقاد از وضعیت آشفته بازار بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی از اخطار آیین نامه ای بیمه مرکزی به یک شرکت بیمه ای خبر داد و گفت: این شرکت بیش از حد مجاز، مجوز نمایندگی صادر کرده بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از موج ، سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص نظارت های بیمه مرکزی پس از ابلاغ آیین نامه 75 "تنظیم امور نمایندگی بیمه" گفت: این آیین نامه به تصویب رسید تا بیمه مرکزی بتواند روی مجوز نمایندگی های بیمه نظارت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: آیین نامه 57 آنقدر دست شرکت های بیمه ای را باز گذاشته بود که در پٌفک فروشی ها هم نمایندگی بیمه تاسیس می شد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: اگرچه برخی با تصویب این آیین نامه معترض شدند اما باید واقع بینانه با مسائل برخورد کنیم چرا که بیمه یک کار تکنیکی و تخصصی است.

وی البته از برخی تازه واردهای صنعت بیمه نیز انتقاد کرد و گفت: برخی شرکت های بیمه مخصوصا شرکتهای جدید صنعت بیمه این امر را اصلا رعایت نمی کردند به طوریکه با بررسی بازرس های ویژه بیمه مرکزی در استانها مشخص شد یکی از شرکتهای بیمه ای که به تازگی برای این شرکت مجوز صادر شده، فقط در یک استان مجوز 60 نمایندگی اعطا کرده بود در حالیکه در مرحله اول مجاز بود فقط 5 نمایندگی در استان داشته باشد که به این شرکت اخطار داده شد.

کریمی اظهار داشت: بیمه مرکزی موظف است از حقوق بیمه گذاران دفاع کند و در این راستا باید روی فعالیت نمایندگی بیمه نظارت بیشتری اعمال شود و البته حقوق نماینگی ها نیز در ضمن حفظ آموزش های لازم به آنان به خوبی رعایت شود .

این مقام مسئول در عین حال گفت: آیین نامه قبلی لغو نشده تنها به آن آیین نامه اصلاحیه زده شده تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  12  =  22