ابلاغ سهمیه بیمه سال ۹۲ کارگران ساختمانی

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران از آغاز اجرای طرح سهمیه بیمه سال ۹۲ کارگران ساختمانی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،هادی ساداتی گفت: بر اساس این طرح، سالانه 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که امیدواریم با ابلاغ آن به شهرستانها طی روزهای آینده کار معرفی کارگران ساختمانی را آغاز کنیم و در هفته کارگر خبر خوشی به کارگران بدهیم.

وی درباره معرفی کارگران حقیقی و مستحق ساختمانی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه گفت: شناسایی کارگران حقیقی ساختمانی از کارگران غیرحقیقی امری ضروری است و نقش انجمنهای صنفی کارگری در این خصوص بسیار مهم است.

ساداتی ابراز عقیده کرد: تنها انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی می توانند در طرح شناسایی کارگران واقعی ساختمان مشارکت جدی و حضور پررنگی داشته باشند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران از مسوولان امر خواست تا به جهت اجرای مطلوب طرح، از همکاری و توانمندی انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی برای اعمال بازرسی و شناسایی افراد مستحق در طرح سهمیه بیمه استفاده کنند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه از آغاز طرح آموزش ایمنی کارگران ساختمانی در مازندران برای نخستین بار خبر داد.

وی افزود: این آموزشها بر اساس آیین نامه ایمنی امور پیمانکاران، کارگران، کارآموزان و کارفرمایان ساختمانی است که در سال 89 به تصویب رسید و آیین نامه آن تدوین شد منتها دستورالعمل آموزش آن در سال 90 صادر شد.

ساداتی تصریح کرد: در حال حاضر کار آموزش ایمنی کارگران و کارآموزان ساختمانی از سوی بازرسان ادارات کار شهرستانی و استانی در دست انجام است و این کار اقدام موثری در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و جلوگیری از حوادث ناگوار ساختمانی خواهد بود.

به گفته رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران آموزشهای ارائه شده به کارگران و کارآموزان همراه با بخشهایی از قانون کار و قانون تامین اجتماعی مرتبط با کارگران و پیمانکاران ساختمانی است و نوعی فرهنگسازی در راستای رعایت اصول ایمنی در محیط کار محسوب می شود.

ساداتی آموزش بهداشت فردی، ایمنی محیط کار، امدادرسانی و رعایت اصول ایمنی را از جمله موارد پیش بینی شده در آموزشهای ایمنی برشمرد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  3  =  9