اجرای بیمه زنان خانه دار در سه مرحله

از آنجای که با دختران تحصیل کرده زیادی در جامعه مواجه هستیم که نیاز به اشتغال دارند، بر طبق این مصوبه کارگروه اشتغال تشکیل می شود که بایستی باید در دو هفته به بررسی اشتغال عام و یک هفته اشتغال زنان بپردازد.

به گزارش ریسک نیوز،ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور عصر امروز برگزار شد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با مهرخانه، درخصوص مصوبات این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مطلع مهر در این جلسه به تصویب نهایی رسید و مقرر شد وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده در خصوص اجرای این طرح نماید.

مریم مجتهدزاده افزود: بر طبق ماده 43 برنامه پنجم توسعه، مراکز مشاوره در حوزه ازدواج و استحکام خانواده باید احداث شود که این کلینیک ها در جهت اجرای این ماده در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ایجاد مرکز توانمندسازی و اشتغال زنان، از مصوبات دیگر این جلسه بود که به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده شد. مجتهدزاده تصریح کرد: از آنجاییکه با دختران تحصیل کرده زیادی در جامعه مواجه هستیم که نیاز به اشتغال دارند، بر طبق این مصوبه کارگروه اشتغال تشکیل می شود که بایستی باید در دو هفته به بررسی اشتغال عام و یک هفته اشتغال زنان بپردازد.

مجتهدزاده در ادامه به طرح بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: در این جلسه از 7 مدل بیمه زنان خانه دار رونمایی شد که یک مدل آن به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: براساس این مدل در مرحله اول، 100 هزار زن سرپرست خانوار بیمه می شوند، در مرحله دوم تا پایان برنامه پنجم توسعه یک میلیون و تا پایان برنامه هفتم توسعه 19 میلیون زن خانه دار بیمه می شوند.

مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در این خصوص رئیس تأمین اجتماعی، رئیس کانون بازنشستگی کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت حقوقی رئیس جمهور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، و وزیر آموزش و پرورش ملزم به بررسی بیشتر و ارزیابی کیفی این طرح شده اند که بعد از بررسی های انجام شده، این طرح به اجرا در خواهد آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

38  −  35  =