لزوم انطباق بیمه‌گران موجود و جدید با مقررات مبارزه با پولشویی

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خبر داد

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به تصویب مقررات مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه از لزوم انطباق شرکت‌های در حال ورود به صنعت بیمه با این مقررات خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،رحیم مصدّق در مورد تأیید صلاحیت مدیران عامل شرکت‌های بیمه اظهار داشت: بحث تأیید صلاحیت مدیران عامل، مراحل مختلفی دارد که در حال انجام است و برای این کار از مراجع مختلفی استعلام می‌شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد آخرین وضعیت شرکت‌های در حال ورود به صنعت بیمه، گفت: با توجه به اینکه اخیراً مقررات مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه مصوب شده شرکت‌های جدید در حال انطباق شرایط خود با این مقررات هستند.

وی با بیان اینکه کنترل نحوه تأمین سرمایه مؤسسان از جمله مواردی است که در مقررات مبارزه با پولشویی تصریح شده یادآور شد: از این رو، شرکت‌هایی که خواهان ورود به صنعت بیمه هستند باید از این لحاظ هم مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر انطباق شرکت‌های بیمه با مصوبه جدید دولت مبنی بر افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: برخی از شرکت‌های بیمه در هر حال انجام مراحل افزایش سرمایه هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3