امضای تفاهم نامه بیمه مرکزی و معاونت درمان وزارت بهداشت

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قالب تفاهم نامه ای ۱۰ دستگاه آمبولانس تخصصی پیش بیمارستانی به ارزش دو میلیارد تومان در اختیار اورژانس جاده ای وزارت بهداشت قرار داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از واحد مرکزی ، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست امضای تفاهمنامه گفت: یکی از این 10 دستگاه آمبولانس ، اتوبوس خدمت رسانی برای پوشش بیشتر مصدومان تصادفات جاده ای کشور است.

سید محمد کریمی با اشاره به اینکه شرکتهای بیمه ای از محل درآمدهای بیمه شخص ثالث 10 درصد را به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می کنند ، افزود: این مبلغ

برای کمک به بیمارستانهای دولتی که بدون هیچ هزینه ای مصدومان تصادفات را (حتی با تقبل طول درمان) درمان می کنند ، پرداخت می شود.

وی گفت: در برنامه چهار و پنجم نزدیک به 1800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده و این مبلغ در سال 90 تا 91 بالغ بر 800 میلیارد تومان شده است.

کریمی پیش بینی کرد امسال نیز این مبلغ به بیش از 800 میلیارد تومان برسد.

آقای کریمی درباره تأخیر برخی شرکتهای بیمه ای در پرداخت 10 درصد وزارت بهداشت گفت: البته شرکت های بیمه ای برای رفاه حال مردم بیمه نامه ها را قسطی عرضه می کنند و تا مبلغ به طور کامل وصول شود ، زمان می برد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته با یک تا دو شرکت در این زمینه برخورد جدی شد ، افزود: نظارت های ما جدی است و شرکت های بیمه ای مکلف هستند 10 درصد وزارت بهداشت را بپردازند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت هم در این جلسه با قدردانی از همکاری صنعت بیمه کشور برای ارتقای سلامت جامعه گفت: پارسال 800 هزار نفر از مصدومان تصادفات جاده ای به طور رایگان در بیمارستانهای دولتی درمان شدند.

امامی رضوی افزود: شرکتهای بیمه ای در کمک به وزارت بهداشت برای پوشش رایگان مصدومان جاده ای بهترین عملکرد را داشته اند و نزدیک به 70 درصد یعنی 550 میلیارد تومان هزینه های درمان را از این شرکت ها دریافت و به بیمارستانها پرداخت کرده ایم.

وی به آمبولانسهای پیش بیمارستانی معاونت درمان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از 700 آمبولانس در حال حاضر به 3 هزار آمبولانس رسیده ایم و از 700 پایگاه به حدود 2 هزار پایگاه رسیده ایم که همه این ارقام در دولت نهم و دهم محقق شده است.

امامی افزود: مأموریتهای پیش بیمارستانی ما در سال 91 دو میلیون و 300 هزار مورد بوده که نسبت به سال 90 دو و شش دهم درصد رشد نشان می دهد.

وی بازسازی ناوگان آمبولانس های اورژانسی را مهمترین برنامه این معاونت در سال جاری دانست و گفت: برای خرید 500 دستگاه آمبولانس اعتبار ارزی لحاظ شده است و امیدواریم اعتبار ریالی آن هم در بودجه امسال در نظر گرفته شود تا این آمبولانس ها را به زودی خریداری کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با تأمین این 500 دستگاه آمبولانس کمبودهای ما برای پوشش جاده های اصلی کشور برطرف می شود ، البته 10 درصد از آمبولانسها نیز مستهلک شده است و نیاز به جایگزینی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

69  −  67  =