امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و بیمه مرکزی

در صورت کاهش ریسک حوادث ترافیکی و جاده ای، صنعت بیمه، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سازمان های امدادگر خدمات بیشتری می توانند به مردم ارائه دهند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف افزایش خدمات رسانی به مصدومان حوادث رانندگی و تصادفات جاده ای تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. 

بر این اساس ،این تفاهم نامه را  کریمی رئیس کل بیمه مرکزی و دکتر طالبیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور امضا کردند. 

کریمی در مراسم امضای این تفاهم نامه که معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و معاون درمان وزارت بهداشت نیز حضور داشتند با اشاره به نقش مدیریت ریسک در کاهش تلفات و آسیب های اجتماعی گفت: در صورت کاهش ریسک حوادث ترافیکی و جاده ای، صنعت بیمه، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سازمان های امدادگر خدمات بیشتری می توانند به مردم ارائه دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که صنعت بیمه وظیفه پوشش ریسک ها را به عهده دارد، گفت: اگر این ریسک ها به خوبی مدیریت شده و کاهش یابد، صنعت بیمه نیز می تواند زمینه های لازم را برای پرداخت به موقع خسارت فراهم آورد و در این صورت علاوه بر کاهش آلام و دردهای مردم، آرامش و اطمینان هم در جامعه پدید می آید.

 کریمی با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه گفت، بر اساس این تفاهم نامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تسریع و تسهیل خدمات رسانی به مصدومان حوادث رانندگی، 10 دستگاه آمبولانس به مبلغ بیست میلیارد ریال خریداری و در اختیار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور قرار می دهد تا برای این منظور به کار گرفته شود.

 کریمی با اشاره به عوارض قانونی 10 درصد که شرکت های بیمه از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث به حساب خزانه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می کنند، تصریح کرد: بیمارستان های دولتی و خصوصی مکلفند بدون دریافت هیچگونه وجهی  تمامی مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را از محل این وجوه درمان کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود برخی از شرکت های بیمه در واریز این وجوه به حساب خزانه تعلل کرده بودند که این موضوع در سال‌های اخیر به صورت جدی پیگیری و با شرکت‌های خاطی برخورد لازم انجام شده است.

کریمی تصریح کرد: البته همه وجوهی که به عنوان حق بیمه از بیمه گذاران دریافت می‌شود در اختیار شرکت‌های بیمه نیست و بخشی از آن مربوط به خسارت‌های مالی، بخشی مربوط به صدمات جرحی و بخشی هم مربوط به خسارت های جانی منجر به فوت است که لازم است مردم این موضوع را بدانند.

وی افزود در طول برنامه چهارم و پنجم، هزار و 800 میلیارد تومان از محل حق بیمه‌های دریافتی شخص ثالث به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده و این رقم در سال‌های 90 و 91 حدود 800 میلیارد تومان بوده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  7  =