پنجمین روز افت نرخ برابری دلار در مقابل ین

نرخ برابری دلار در مقابل ین روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهش این نرخ از ماه سپتامبر (شهریور ۹۱) تا کنون است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بلومبرگ، این پیش بینی که بانک مرکزی آمریکا در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی کاهش می یابد، از شدت اجرای برنامه خرید اوراق بهادار خود نخواهد کاست، عامل کاهش نرخ برابری دلار در مقابل ین است.

بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از افزایش هزینه استقراض، استراتژی باز خرید اوراق قرضه را اجرا می کند. 

امروز ، نرخ برابری دلار در مقابل یورو نیز دو دهم درصد نسبت به حداقل مقدار آن در دو هفته گذشته کاهش پیدا کرد. 

نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن، در ساعت 12:03 امروز در توکیو، یک دهم درصد کاهش یافت و هر دلار با 36/97 ین برابر شد.

هر یورو که دیروز (سه شنبه) معادل 3186/1 دلار آمریکا بود روز چهارشنبه با اندکی تغییر، در برابر 3165/1 دلار خرید و فروش گردید. 

نرخ برابری دلار در مقابل یورو دیروز در کمترین سطح خود از 17 آوریل (28 فروردین) تا کنون قرار داشت.

نرخ برابری یورو در مقابل ین نیز امروز یک دهم درصد کاهش پیدا کرد و هر یورو با 17/128 ین هم ارزش شد.

بلومبرگ بر مبنی نظر سنجی از تحلیل گران پیش بینی می کند، آمار موسسه تحقیقاتی ای.دی.پی واقع در روزلند نیوجرسی احتمالا بیانگر این خواهد بود که سطح اشتغال بخش خصوصی آمریکا که در ماه مارس (11 اسفند تا 11 فروردین) 158 هزار واحد افزایش داشته ، در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) 150 هزار واحد افزایش پیدا کرده باشد.

همچنین براساس یک مطالعه جداگانه دیگر، احتمال می رود، گزارش سوم مه (13 اردیبهشت) وزارت کار آمریکا نیز نشان دهنده افزایش سطح اشتغال این کشور از 88 هزار نفر در ماه مارس به 148 هزار نفر در ماه آوریل باشد.

بانک مرکزی آمریکا که امروز یک نشست دو روزه را آغاز کرده است، در سومین دور اجرای استراتژی تسکین مقداری یا quantitative-easing strategy، هرماه 85 میلیارد دلار اوراق بهادار را بازخرید می کند تا نرخ بهره یا هزینه استقراض را کاهش دهد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

19  +    =  24