نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث اتومبیل در مواقع خاص

نظر مردمی:

در کشورهای پیشرفته جهان وقتی شخصی در مسافرت یا بیمار یا اینکه خودرو وی به سرقت رفته باشد بیمه گذار از بیمه گر حق بیمه ای بابت سه مورد در طی زمانیکه از خودرو توسط صاحب ان استفاده نشده است برای صدور مجدد بیمه هرگز جریمه مدت زمان گذشته را دریافت نمی نماید.

از طرفی وجه ای را که بابت بیمه پرداخت نموده اما بنا به یکی از سه دلیل فوق از ماشین نتواسته استفاده نماید در حساب بستانکار بیمه گر حفظ و به حساب مبلغ بیمه جدید منظور مینماید.

اما در کشور ما متاسفانه اگر شخصی بدلبل مسافرت و یا بیماری و احتمالا سرقت اتومبیلش نتواند از اتومبیل خود استفاده نماید بایستی در هنگام استفاده و اخذ بیمه شخص ثالث جریمه مدت زمان دوره عدم استفاده را انهم به چندین برابر پرداخت نماید تا ماشینش بیمه جدید شخص ثالث را دریافت نماید.

خواهشمند است مسئولین محترم و متخصص بیمه مرکزی بیمه ایران و قانونگذاران برای این گروه از بیمه گران که تحت یکی از شرایط 1-  مسافرت -2- بیماری و 3- احتمالا سرقت نتوانند از اتومبیل خود استفاده نمایند در زمان تجدید بیمه خویش با ارائه مدارک مورد قبول شرکت بیمه بابت هر یک از شرایط فوق از پرداخت جریمه معاف باشند.

امید است با اقدام مقتضی و حقوقی این معضل اجتماعی شرکت بیمه ایران حل و مردم دعا گو ی انها باشند. با تشکر از همکاری شما برای ارسال این مطلب عاملمنفعه اجتماعی.

*یکی از خواندگان پیام بالا را برای سایت ارسال کرده و نوشته است:با سلام. لطفا بنحوی مرقومه ذیل(بالا) را پس از کارشناسی توسط متخصصین به بیمه مرکزی بیمه ایران برای اقدام مقتضی ارسال فرمائید با تشکر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  16