افزایش ۳.۵ میلیون نفر بیکار در ۶ سال

سازمان جهانی کار با پیش بینی اینکه نرخ بیکاری جوانان در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۲.۸ درصد خواهد بود، اعلام کرد: تعداد جوانان بیکار در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به میزان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره روند جهانی اشتغال برای جوانان در سال 2013 اعلام کرد: تاثیر بلندمدت بحران اشتغال جوانان می تواند برای چند دهه احساس شود.

ILO مطرح کرد با وجود برخی از تفاوت های منطقه ای، نرخ بیکاری جوانان همچنان رو به افزایش است و پیش بینی می شود در سال 2018 این نرخ به 12.8 درصد برسد و این موضوع به معنای از بین رفتن دستاوردهای دوران بهبود اقتصادی است.

سازمان جهانی کار تعداد جوانان بیکار در سطح جهان را در سال 2013 حدود 73 میلیون و 400 هزار نفر تخمین می زند و برآورد می شود این تعداد جوان در سال جاری میلادی بیکار باشند که به وضعیت اوج بحران اقتصادی در سال 2009 نزدیک است.

تعداد جوانان بیکار در فاصله سال های 2007 تا 2013 معادل 3 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است. این گزارش نشان می دهد بیکاری مداوم و دلسردی جوانان در اقتصادهای پیشرفته بر باقی ماندن وضعیت بیکاری جوانان تاثیرگذار بوده است.
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  12