تخلف بیمه ها را گزارش دهید

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

مردم می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۰۵۵۰۸۱ تماس حاصل کرده و تخلفات را گزارش کنند که ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش ریسک نیوز، رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که بسیاری از تصادفات منجر به جرح می‌شود و ما حتی برای یک فرد جرحی ۵۱۰ میلیون تومان دیه پرداخت کرده‌ایم و اکنون هم که در ماه حرام قرار داریم با افزوده شدن دیه به ۱۵۰ میلیون تومان قطعات خسارات بسیار بالا خواهد رفت.

کریمی گفت:‌ صندوق تامین خسارات بیمه مرکزی نیز تا حدی می‌تواند پاسخگوی دیه و همچنین آزاد کردن زندانیان مربوط به موتورسواران و این گونه تصادفات باشد. چرا که این صندوق از محل پنج درصد پولی که با خرید بیمه نامه‌ها به آن واریز می‌شود این کار را انجام می‌دهد و اگر بیمه نامه‌ای خریداری نشود قادر نیست خسارات‌ها را جبران کند.

وی درباره این‌که بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای رقم 85 هزار تومان برای بیمه موتورسیکلت‌ها را صرفه اقتصادی نمی‌دانند و به همین دلیل از بیمه کردن موتورسیکلت‌ها اجتناب می‌کنند، گفت: بیمه شخص ثالث اجباری است و اگر شرکتی این بیمه نامه را صادر نکند تخلف کرده و مردم می‌توانند با شماره تلفن 22055081 تماس حاصل کرده و تخلفات را گزارش کنند که ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: اما برخلاف آنچه مطرح می‌شود این موتورسواران هستند که به شرکت‌های بیمه مراجعه نکرده و بیمه نامه خریداری نمی‌کنند. این درحالی است که اگر هر کدام از آن‌ها دچار حادثه، جرح و یا فوت شوند در صورت داشتن بیمه نامه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

کریمی با بیان این‌که طبق ماده 19 اصلاح قانون بیمه شخص ثالث پلیس موظف است خودروهایی را که فاقد بیمه نامه هستند متوقف کنند گفت: خوشبختانه پلیس راهور ناجا و پلیس راه تعاملات خوبی با ما داشته‌اند اما باز هم از آن‌ها می خواهیم که ماده 19 جدی بگیرند تا حتی یک نفر از هموطنان ما دچار مشکل نشوند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  −    =  72