استانداردهای خودرویی آپشن محسوب نمی شود/دریافت اضافه ممنوع

عضو شورای رقابت اعلام کرد استانداردهای اجباری خودرو جزو آپشن های خودرو نبوده و نباید در محاسبه قیمت خودرو لحاظ شود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایرنا،عیسی امامی با بیان اینکه تمام استانداردهای اجباری خودرو توسط سازمان ملی استاندارد ایران مشخص شده ،اظهار داشت: مواردی مانند کیسه هوا جزو این استاندارد ها است و نباید جز آپشن های خودرو در نظر گرفته و در محاسبه نهایی قیمت خودرو لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای رقابت خودروسازان می توانند قیمت آپشن های خودرو را به قیمت خودرو اضافه کنند ،یادآور شد: آپشن به مواردی گفته می شود که به صورت اضافه و برای راحتی بیشتر بر روی خودرو نصب می شود .

وی گفت: فهرست استانداردهای اجباری خودرو و آپشن ها توسط سازمان استاندارد تدوین شده و در اختیار این سازمان است و مردم می توانند با مراجعه به این فهرست از پرداخت پول اضافه خودداری کنند.

امامی از مصرف کنندگان خواست تا اطلاعات خود را در این موارد افزایش دهند تا بتوانند در موارد ضروری برای دفاع از حقوق خود اقدام کنند.

وی در مورد این که گفته می شود استاندارد اجباری مانند کیسه هوا که قابل دیدن نیست ، بر روی خودروها نصب نمی شود، اما پول آن از مردم دریافت می شود،عنوان داشت: در صورت مشاهده چنین مواردی شهروندان می توانند شکایات خود را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و یا سازمان استاندارد ارجاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

این عضو شورای رقابت تاکید کرد اگر کسی مدعی است باید در مسیر قانونی شکایت خود را طرح کند تا پیگیری شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  1  =