شاخص بازار سهام آسیا در آستانه یک رکورد

شاخص بازار سهام آسیا روز دوشنبه برای نخستین بار در سه روز گذشته افزایش یافت و اندازه شاخص منطقه ای آن، می رود تا در پایان روز جاری به بالاترین سطح خود از ژوئن ۲۰۰۸ (خرداد ۸۷) تا کنون افزایش یابد.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از بلومبرگ، این پدیده پس از آن اتفاق افتاد که شاخص دیدگاه مصرف کننده در آمریکا از پیش بینی قبلی فراتر رفت و شرکت توکیو الکتریک پاور موجب افزایش سهام شرکتهای آب و برق ژاپن شد.

ارزش سهام شرکت لی اند فانگ،عرضه کننده اسباب بازی و لباس که ۶۳ درصد فروش آن در آمریکا است، دو درصد در هنگ کنگ افزایش یافت.

ارزش سهام شرکت اوساکا گس در سنگاپوربه بالاترین سطح آن در بیش از پنج سال گذشته رسید.این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا به طور مشروط یک پروژه گاز طبیعی مایع که بخشی از آن متعلق به این شرکت تولید کننده انرژی است را تصویب کرد.

ارزش سهام شرکت توکیو الکتریک پاور نیز پس از آنکه روزنامه یومیوری اعلام کرد که این شرکت راه اندازی مجدد راکتورها را اجرا خواهد کرد، ۱۵ درصد افزایش یافت.
شاخص ام.اس.سی.آی آسیا پاسیفیک در ساعت ۱۳:۰۶ روز دوشنبه در هنگ کنگ ۳/۱ درصد افزایش یافت و به سطح ۴۸/۱۴۴ رسید.

اندازه شاخص یاد شده از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون ۱۱ درصد بالا رفته است که عامل آن افزایش ارزش سهام شرکتهای ژاپنی می باشد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟