افزایش تمایل به خرید و فروش برخط در بورس

از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۴۷ میلیارد برگ سهم به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در بازار معامله شد که از این حجم معاملات ۴ میلیارد و ۴۱۶ میلیون برگه سهم به صورت آن لاین (برخط) معامله شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از مهر، در دو ماهه ابتدایی سال جاری 47 میلیارد و 597 میلیون برگه سهم در بورس تهران داد و ستد شد که ارزش این معاملات بالغ بر 400 هزار میلیارد ریال بود.

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران در خصوص حجم معاملات آن لاین در بورس تهران ظرف دو ماه سال جاری گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از 47 میلیارد برگ سهم به ارزش بیش از 400 هزار میلیارد ریال در بازار معامله شد که از این حجم معاملات، چهار میلیارد و 416 میلیون برگه سهم به صورت آن لاین (برخط) معامله شده است.

وی ارزش معاملات آن لاین را در بورس تهران بیش از 19 هزار و 342 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در دو ماه ابتدای سال جاری 4.83 درصد معاملات بورس متعلق به معامله گران برخط بود.

بررسی ها از روند معاملات آن لاین نشان می هد که در مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال به صورت برخط معامله شده است. بر همین اساس حجم معاملات آن لاین نسبت به اردیبشهت ماه سال 91 ، بیش از 120 درصد رشد داشته است.

همچینن ارزش این معاملات نیز در این مدت نسبت به سال قبل با جهشی بی سابقه و بالغ بر 240 درصدی مواجه شده است. روند رو به رشد معاملات آن لاین نشان از حرکت بازار سرمایه به سمت الکترونیکی شدن و تمایل اهالی این بازار برای معاملات مستقیم دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  3