بالا رفتن قیمت داروهای خاص و واکنش بیمه ها در شرایط کنونی چیست!!

افزایش قیمت داروها نگرانی بیماران را دو چندان کرده و این در حالی است که بیمه ها با بی خیالی از مسئولیت خود شانه خالی می کنند.

به گزارش ریسک نیوز،دکتر خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  کمبود داروهای بیماران خاص از یک سو و قیمت سرسام آور آن بیماران را به شدت آزار می دهد و این در حالی است که بیمه ها هیچ مسئولیتی در شرایط کنونی بر عهده نمی گیرند.
 
وی افزود: ما نمی توانیم بفهمیم چرا باید 70 درصد هزینه های درمان را مردم بدهند و تنها 30 درصد را بیمه . وی افزود:  تشکیل قانون گریزی مسئولین است تا وقتی که مسئولین پایبند نباشند دود مشکلات به چشم مردم می رود.
 
وی با انتقاد شدید از عدم تجمیع سازمان های بیمه تصریح کرد: تا کی باید روی پول توی جیب مردم حساب کرد اگر خودتان هم مریض داشتید اینقدر بی تفاوت می ماندید.
 
وی از اعلام حالت اورژانس برای وزارت بهداشت و وزارت رفاه سخن به میان آورد و افزود: تاکنون مجلس 3 بار وضعیت بیمه ها بررسی کرده است اما هیچ کدام از مسئولین این  دو وزارت خانه کاری نکرده اند و انگار باید از طریق قانون جلوی تخلف  را بگیریم.

وی یادآورشد:60درصد داروهای تولید داخل از ماده های اولیه خارجی تهیه شده اند و در شرایط کنونی ما تولید داخلی مان هم رو به ورشکستگی است اما می توان پذیرفت مسئولین این شرایط را پیش بینی نمی کرده اند

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟