تاسیس صندوق ۸ میلیارد یورویی برای حمایت از خسارات ناشی از حواث طبیعی / خسارت ۴۶۷ میلیون دلار سیل اروپای مرکزی به آلیانز

صدر اعظم آلمان خبر داد؛

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرده است ایالتهای فدرال و دولتهایشان صندوق مخصوصی یا سرمایه ۸ میلیارد یورو تاسیس خواهند کرد تا بهای خسارات ناشی از سیل را پرداخت کنند. این سیل که از رودخانه های دانوب، الب وویتاوا سرچشمه گرفته بود، سدها را شکست و پس از بارانی سنگین ساحل رودخانه ها را نیز در بر گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،شرکت آلیانز، بزرگترین بیمه گر اروپایی اعلام کرده است تخمینهای اولیه  نشان میدهد خسارت خالص این شرکت از ادعاهای بیمه مربوط به سیل در آلمان، اتریس و بخشی از اروپای مرکزی حدود 350 میلیون یورو(467 میلیون دلار) است

   این موسسه  که مقر آن در مونیخ قرار دارد، دربیانیه ای در وب سایت خود می نویسد: قبل از احتساب بیمه اتکایی، تاثیر ناخالص سیل بیش از 500 میلیون یورو تخمین زده میشود. این شرکت بیمه گر هنگام ارائه نتایج سه ماهه دوم خود ( در دوم آگوست)  آمار مربوطه را به روز خواهد کرد.

 این شرکت بیمه گر  در ماه جاری با سیل  در  اروپای مرکزی مواجه شد که البته سهمگینی آن به اندازه سیل 2002 نبود. در آن زمان آلیانز میزان خسارت خود را 710 میلیون یورو اعلام کرد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان  اعلام کرده است ایالتهای فدرال و دولتهایشان صندوق مخصوصی یا سرمایه 8 میلیارد یورو تاسیس خواهند کرد تا بهای خسارات ناشی از سیل را پرداخت کنند.  این سیل که از رودخانه های دانوب، الب وویتاوا سرچشمه گرفته بود،  سدها را شکست و پس از بارانی سنگین ساحل رودخانه ها را نیز در بر گرفت. 

 فابریزیو کروچ  یکی از تحلیلگران موسسه کپلر شورو در زوریخ می گوید: البته سیل مشکل بزرگی برای شرکتهای بیمه گر محسوب نمی شود.

مترجم: شیوا سعیدی

منبع:

 

http://www.claimsjournal.com/news/international/2013/06/14/230887.htm

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

86  +    =  93