رشد آرام صنعت بیمه در خلیج فارس

صنعت بیمه در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حال تجربه روند باثبات و رو به رشدی است.کارشناسان در خلیج فارس بر این باورند صنعت بیمه در این منطقه تا سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش رشد ۱۸.۱ درصدی را تجربه می کند و به رقم ۳۷.۵ میلیارد دلار می رسد که ۲.۴ میلیارد دلار آن به بیمه عمر و ۳۵.۱ میلیارد دلار دیگر آن به باقی بخش ها اختصاص می یابد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه، صنعت بیمه در کشورهای عضو همکاری شورای خلیج فارس به مدد توسعه اقتصادی، گسترش جمعیت، بهبود قوانین محیطی و آگاهی از محصولات، در حال تجربه رشد آرام و باثباتی است.

"ثمانه احمد" یکی از کارشناسان صنعت بیمه با اعلام این مطلب که گزارش مربوط به صنعت بیمه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده است، گفت: نفوذ پایین بیمه به رغم رشد قوی، فرصت خوبی را در اختیار بیمه گران در خلیح فارس داده است. اکنون انتظار می رود که صنعت بیمه در این منطقه از جهان با ساختاری بالغ به سمت جلو حرکت کند البته این امر با توسعه مثبت و تلاش بازیگران برای انجام عملیات های موثر تحقق می یابد.

در این گزارش آمده است که کارشناسان در خلیج فارس بر این باورند صنعت بیمه در این منطقه تا سال 2017 میلادی افزایش رشد 18.1 درصدی را تجربه می کند و به رقم 37.5 میلیارد دلار می رسد که 2.4 میلیارد دلار آن به بیمه عمر و 35.1 میلیارد دلار دیگر آن به باقی بخش ها اختصاص می یابد.

همچنین انتظار می رود که بیمه عمر به طور میانگین سالانه رشدی دو درصدی داشته باشد اما پیش بینی می شود که رشد در دیگر بخش های بیمه به 20 درصد برسد. در صورت تحقق چنین پیش بینی، سهم بازار منطقه ای از 86.6 درصد در سال 2012 به 93.6 درصد در سال 2017 می رسد.

ضریب نفوذ بیمه نیز از رقم 1.1 درصدی در سال 2012 به دو درصد در سال 2017 خواهد رسید؛ البته این افزایش به میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وابستگی شدید دارد.

از سوی دیگر، در این گزارش آمده است که امارت متحده عربی و عربستان سعودی همچنان بزرگترین بازار بیمه ای در خلیج فارس را در دست دارند و این در حالی است که عربستان در حالی پیشی گرفتن از امارات است.

سرمایه گذاری های دولتی در گسترش نفوذ بیمه در بین کشورهای منطقه نقش اساسی را ایفا می کند. همچنین نمی توان نقش بیمه تکافل را در این منطفه نادیده گرفت. ارائه محصولات جدید و خلاق در بیمه تکافل بر افزایش نفوذ بیمه کمک شایانی کرده است و شرکت ها فعال در آینده نزدیک محصولات جدیدی را طبق نیازهای خانواده ها در خلیج فارس معرفی خواهند کرد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟