سمینار« توسعه فرهنگ بیمه » آغاز شد

صبح امروز

سمینار« توسعه فرهنگ بیمه از نگاه فعالان عرصه بیمه »، با حضور مسئولان، کارشناسان و فعالان صنعت بیمه امروز ۱۵ تیر ماه از ساعت ۸ صبح در محل سالن اجتماعات بیمه مرکزی آغاز شد.

به گزارش ریسک نیوز،این سمینار با هدف بررسی نقاط اشتراک و افتراق نظرات مسئولان، فعالان و کارشناسان صنعت بیمه برگزار میشود که در ابتدا محمود فراهانی دبیر اجرایی سمینار ضمن خوشامدگویی تصریح کرد:

تردیدی نیست که اگر قرار است شاهد  توسعه  در صنعت بیمه باشیم در بادی امر باید اهالی این خانواده بتوانند گرد هم آمده و به گفتگو بنشینند. در واقع نقطه شروع توسعه  فرهنگ بیمه از توانایی برای گفتگو آغاز می شود اگر قرار است در کشور فرهنگ بیمه گسترش یابد در ابتدا باید در میان اعضای خانواده امکان انجام گفتگوهای سازنده فراهم شود. و در واقع هدف  اصلی سلسله سمینارهای فصلی بیمه که اولین آن توسعه فرهنگ بیمه است فراهم کردن همین  امکان گفتگوی سازنده بین اعضای اصلی صنعت بیمه است.

وی در ادامه گفت;بر همین اساس ساختار سمینارهای فصلی بیمه که در دستورکار پایگاه خبری ریسک نیوز قرار دارد بر دو پایه اساسی بنا نهاده شده یکی علمی و کاربردی بودن  و دوم اینکه از تک گویی(منولوگ) به چندگویی (دیالوگ) نقل مکان کنیم;بر این اساس همواره تلاش میکنیم تا سمینارهای ما بر ایجاد بستر چندگویی  استوار باشد برای همین موضوع هر سمینار را ابتدا در قالب سوالاتی به شرکت های بیمه ارسال می کنیم و بدون آنکه ما بخواهیم حرفی بزنیم از فعالان عرصه میخواهیم تا نظراتشان را برای ما بازگویند.و در نهایت محتوای این سمینارها از همین نظرات حاصل می  آید.

براین اساس علاوه بر رایزنی چند تمهید را نیز در نظر گرفته ایم

  1. اینکه  نظرات دریافتی  از شرکتهای بیمه  با نام شرکتی  که پاسخ سوالات را داده در کنار محتوای هر  سمینار  به صورت کتاب  منتشر خواهد شد. بنابراین از شرکتهای بیمه تقاضا داریم که در تهیه پاسخ ها جدی عمل کنند. ضمنا در خصوص سوالات درباره فرهنگ بیمه نیز همه شرکتها تا پایان تابستان فرصت دارند پاسخ سوالات را با مطالعه بیشتر برای ما بفرستند.
  2. اهدای تندیس دومین تمهید است. در نظر داریم تا از میان پاسخ ها ی دریافتی به 5 پاسخ بهتر تندیس و لوح تقدیر اهدا کنیم. در همین راستا در سمینار بعدی به شرکتهای برتر درخصوص فرهنگ بیمه نیز تندیس اهدا خواهد شد.
  3. کاهش تعداد سوالات ارسالی به شرکتهای بیمه.برای سمینارهای بعدی تعداد سوالات نیز کم شده تا شرکتهای بیمه با صعه صدر بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

وی در خصوص سمینارهای بعدی تصریح کرد: قرار است در فصول بعدی سال برگزار شود  ابتدا  سمینار آموزش در صنعت بیمه است. این سمینار در مهرماه برگزار خواهد شد. سوالات نیز به زودی به شرکتهای بیمه ارسال می شود.

سمینار سوم ما در دی ماه خواهد بود که بحث تنوع محصولات بیمه ای خواهد پراخت. سمینار آخر نیز بحث بیمه الکترونیک را بررسی خواهیم کرد که در اواخر فروردین یا اول اردیبهشت سال بعد برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت مسئولین  و کارکنان محترم روابط عمومی بیمه مرکزی مهندس طائبی، اقای گودرزی ،آقای همتی و همچنین حمایت های وِیژه پژوهشکده بیمه ، معاونت  پژوهشی، جناب آقای دکتر آقاجری، آقای دکتر حقیقی ، جناب مهندس حسامی وجناب آقای میرزایی به سخنرانی خود پایان داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

12  −    =  9